دستمزد چشمگیر شرکت‌های بزرگ برای جذب متخصصان هوش مصنوعی

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

شرکت‌های بزرگ دنیا مانند نتفلیکس، آمازون و متا برای جذب متخصصان هوش مصنوعی حاضر به پرداخت دستمزد سالانه تا 900 هزار دلار هستند.

شرکت‌هایی مثل آمازون، متا و نتفلیکس با تعیین دستمزدهای سالانه شش رقمی تا 900 هزار دلار به‌دنبال جذب استعدادهای حوزه هوش مصنوعی هستند. با توجه به اینکه متخصصان زیادی در این حوزه وجود ندارد، رقابت در جذب این افراد موجب افزایش فزاینده رقم حقوق پیشنهادی به آن‌ها شده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، آگهی‌های استخدام درزمینه هوش مصنوعی مولد از ابتدای سال جاری میلادی در وب‌سایت Indeed چهار برابر شده است. این تقاضای بالا در کنار محدودیت تعداد نیروی متخصص باعث شده که شرکت‌ها دستمزدهای شش رقمی به افراد پیشنهاد کنند تا آن‌ها را به استخدام خود درآورند.

تعداد آگهی‌های استخدام در Indeed
تعداد آگهی‌های استخدام در Indeed

ماه گذشته، نتفلیکس با پیشنهاد حقوق سالانه 900 هزار دلاری برای جایگاه شغلی مدیر محصول هوش مصنوعی خبرساز شده بود. حالا شرکت Hinge هم درحال جذب معاون هوش مصنوعی با حقوق سالانه 398 هزار دلاری است. از سوی دیگر، آمازون هم آگهی استخدام مدیر ارشد درزمینه هوش مصنوعی مولد و علوم کاربردی را با حقوق سالانه 340 هزار دلاری منتشر کرده است.

نمودار تغییر آگهی‌های استخدام در Indeed
نمودار تغییر آگهی‌های استخدام در Indeed

جذب متخصصان هوش مصنوعی تنها محدود به شرکت‌های فناوری نیست

این مسئله فقط به شرکت‌های فناوری محدود نمی‌شود. شرکت مالی Capital One با پیشنهاد حقوق 325 هزار دلاری، به‌دنبال جذب یک مهندس ماهر درزمینه هوش مصنوعی مولد است. والمارت نیز می‌خواهد برای پلتفرم هوش مصنوعی خود یک مدیر ارشد استخدام کند و بین 168 تا 252 هزار دلار به او حقوق سالانه خواهد داد.

حتی افراد نه‌چندان ماهر نیز می‌توانند با یک مدرک دانشگاهی درآمد خوبی در این حوزه داشته باشند. برای مثال، متا در یک آگهی استخدام به‌دنبال جذب یک مهندس هوش مصنوعی مولد با حداکثر حقوق سالانه 137 هزار دلاری است که به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده باشد. انویدیا هم آگهی استخدامی را برای یک متخصص تحقیقات هوش مصنوعی مولد با حقوق بین 156 و 247 هزار دلاری منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید  اولین ربات خلبان انسان‌نما در کره جنوبی رونمایی شد

با افزایش توجهات نسبت به فناوری هوش مصنوعی مولد خیلی از شرکت‌ها به توسعه ابزارهای مختلفی در این زمینه مشغول شده‌اند یا استراتژی حرکت در این مسیر را در سر دارند. اما کمبود نیروی متخصص شرایط را برای این شرکت‌ها سخت کرده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *