توافق بایننس با SEC آمریکا برای جلوگیری از مسدودشدن دارایی‌های خود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

صرافی رمزارز بایننس از توافق با SEC برای ادامه فعالیت خود در حین رسیدگی به شکایت این کمیسیون خبر داد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) چندی قبل از صرافی بایننس و مدیرعامل آن به‌خاطر انجام فعالیت‌های قانونی شکایت کرد. حالا در خبری اعلام شده که SEC و بایننس با هم به توافق رسیده‌اند تا این شرکت بتواند در حین کشمکش با دولت به فعالیتش ادامه بدهد.

طبق این توافق، کمیسیون بورس و اوراق بهادار اجازه داده است که بایننس تا زمان مشخص‌شدن نتیجه پرونده خود به فعالیتش در آمریکا ادامه بدهد. SEC مدتی پیش از این صرافی و «چنگ‌پنگ ژائو»، مدیرعامل آن شکایت کرد و مدعی شد که این شرکت به‌صورت مصنوعی حجم معاملات را بالا نشان داده و نتوانسته است شرایطی را فراهم کند تا سرمایه‌گذاران آمریکایی روی سیستمی جداگانه مخصوص شهروندان این شرکت معامله کنند.

این کمیسیون پس از اعلام اتهامات بایننس به‌دنبال مسدودسازی دارایی‌های این صرافی در خاک آمریکا بود. SEC باور داشت که این اقدام برای محافظت از سرمایه‌های کاربران و جلوگیری از مهاجرت شرکت به کشورهای خارجی ضروری است. اما بایننس مدعی بود که مسدودسازی دارایی‌ها باعث می‌شود این شرکت از ادامه‌دادن به تجارت خود محروم شود. ازاین‌رو، یک قاضی از طرفین خواسته بود تا درباره تضمین سرمایه‌های کاربران با یکدیگر به توافق برسند.

شرایط توافق بایننس و SEC چه بوده است؟

طبق این توافق، بایننس پذیرفته است تا تمام دارایی‌های متعلق به کاربران آمریکایی را به خاک این کشور منتقل کند. به‌علاوه، شعبه آمریکای این صرافی از ارائه دسترسی یا کنترل دارایی‌های مربوط به این کشور یا سرمایه‌های مربوط به عملیات‌های بین‌المللی یا سرمایه‌های آقای ژائو منع شده است. تا پایان فرایند رسیدگی به این شکایت، بایننس آمریکا صرفاً امکان جابه‌جایی دارایی برای پرداخت هزینه‌ها یا ادای تعهداتی را دارد که به‌منظور تداوم فعالیت‌های تجاری آن‌ها به‌وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید  عبور تعداد کاربران نوبیتکس از مرز ۵میلیون نفر

افزون‌براین، صرافی بایننس باید کیف پول‌های جدیدی بسازد که کارمندان بین‌المللی‌شان به آن‌ها دسترسی نداشته باشند. این توافق در حال حاضر باید به تأیید قاضی «ایمی برمن» برسد، ولی تأیید آن موجب رفع شکایت SEC نخواهد شد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار می‌گوید این توافق به‌منظور اطمینان از حفظ سرمایه‌های کاربران تنظیم شده است. ژائو نیز در صفحه توییتر خود اعلام کرد که اگرچه باور دارد شکایت SEC بی‌پایه و اساس است، اما از حصول این توافق برای ادامه فعالیت‌ها خوشحال است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *