احتمال ساخت آیفون با نمایشگر رول‌شونده از سوی اپل

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

ظاهرا اپل تصمیمی برای ساخت گوشی‌های تاشو ندارد و به دنبال ساخت آیفون با نمایشگر رول‌شونده است.

تعداد زیادی از شرکت‌های مطرح سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند به تولید دستگاه‌هایی با صفحه نمایش تاشو روی آورده‌اند و اکنون گواهی حق‌ اختراع جدید اپل نشان می‌دهد که این شرکت احتمالاً مسیر متفاوتی در پیش خواهد گرفت. پتنت اپل به دستگاه الکترونیکی مجهز به نمایشگر رول‌شونده اشاره می‌کند که اکتبر سال گذشته ثبت و در ۱۳ جولای منتشر شده است.

نمایشگر آیفون رول‌شونده‌ی اپل از لایه‌ی محافظ شیشه‌ای بهره خواهد برد که برای آسان‌تر‌کردن حرکت در بخش قابل‌چرخش، به‌صورت موضعی نازک می‌شود. غول فناوری اهل کوپرتینو در توضیحات این پتنت خاطرنشان می‌کند که لایه‌ی شیشه‌ای برای جلوگیری از تغییر شکل و آسیب‌دیدن پنل هنگام تماس با انگشت کاربر و قلم و اشیاء دیگر استفاده می‌شود.

یکی از دلایل مهم پذیرفته‌نشدن گسترده‌ی دستگاه‌های تاشو، دوام نمایشگر این محصولات است؛ زیرا حتی جدیدترین و بهترین محصولات الکترونیکی تاشو همچنان ازنظر دوام نمایشگر بسیار ضعیف‌تر از گوشی‌های هوشمند استاندارد هستند.

گوشی‌هایی که نمایشگر آن‌ها از شیشه‌های معمولی بهره می‌برد، معمولاً مقاومت بیشتری در‌برابر خط‌وخش دارند. درواقع، آزمایش‌ها نشان می‌دهد سختی این شیشه‌ها بین ۶ تا ۷ است. برای یادآوری باید اشاره کنیم که سختی شیشه‌ها با عددی بین ۱ تا ۱۰ تعیین می‌شود و هرچه سختی آن بیشتر باشد، مقاومت بیشتری دربرابر خط‌وخش دارد.

همان‌طور‌که تِک‌اسپات اشاره می‌کند، نمایشگر تاشو گوشی‌هایی مثل گلکسی زدفولد ۴ حتی با ناخن یا ابزاری که سختی آن ۲ است، به‌راحتی خراش برمی‌دارد.

باید اشاره کنیم که پتنت جدید اپل دلیل مستقیمی برای ساخت آیفون مجهز به نمایشگر رول‌شونده نیست؛ چراکه تاکنون شرکت‌های فناوری سرتاسر جهان بارها‌و‌بارها پتنت‌هایی ثبت کرده‌اند؛ اما محصول نهایی آن‌ها هیچ‌گاه روانه‌ی بازار نشده است. اکثر شرکت‌ها گواهی‌های حق‌ اختراع را برای جلوگیری از عرضه‌ی محصولات مشابه با ایده‌ی خود ثبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید  نگرانی هوش مصنوعی به کاخ سفید رسید؛ احضار مدیران گوگل و مایکروسافت

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *