احتمال کاهش 8 درصدی موجودی اولیه آیفون 15 نسبت به سری قبل

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

برخی خبرها حکایت از کاهش حدود 8 درصدی موجودی اپل برای عرضه‌ی اولیه‌ی سری آیفون ۱۵ در مقایسه‌ با سری آیفون ۱۴ دارد.

انتظار داریم اپل امسال سری آیفون ۱۵ را معرفی کند اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که این شرکت در تولید نسل بعدی گوشی‌های هوشمندش با مشکلاتی مواجه شده است که باعث کاهش موجودی اولیه درمقایسه‌با سری آیفون ۱۴ خواهد شد.

تخمین‌ زده می‌شود اپل در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۵ تا ۹۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۴ روانه‌ی بازار کرده است؛ درحالی‌که عرضه‌ی اولیه‌ی آیفون ۱۵ بین ۸۳ تا ۸۵ میلیون واحد پیش‌بینی می‌شود.

به‌نوشته‌ی TomsGuide، مسئله‌ی اصلی حول محور تولید پنل‌های نمایشگر برای مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس است که هر دو از حاشیه‌های بسیار باریک بهره خواهند برد. درواقع، کاهش ضخامت حاشیه‌های نمایشگر باعث ایجاد مشکلاتی در تولید این دو محصول شده است.

ظاهراً فاکسکان، بزرگ‌ترین مونتاژکننده‌ی گوشی‌های اپل، در مرحله‌ی تولید مشکلاتی در نمایشگرهای ساخت ال‌جی شناسایی کرده است و همین موضوع باعث ایجاد تأخیر در عرضه‌ و کمبود احتمالی مدل‌های پرو آیفون ۱۵ خواهد شد.

اگرچه اپل با مشکلات مختلفی در ساخت سری آیفون ۱۵ مواجه شده است، انتظار می‌رود این محصولات با فناوری‌های جدید و هیجان‌انگیز عرضه شوند. یکی از ویژگی‌های مهم این گوشی‌ها، استفاده از فناوری باتری پشته‌ای است که علاوه‌بر بهبود عمر باتری، سرعت شارژ سریع‌تر را برای این محصولات به‌ارمغان می‌آورد.

همچنین طبق برخی گزارش‌ها، آیفون ۱۵ پرو مکس از دوربین پریسکوپی جدید با زوم اپتیکال بهبودیافته بهره خواهد برد. اپل امسال همه‌ی مدل‌های آیفون‌های خود را به داینامیک آیلند مجهز می‌کند و به‌جای درگاه لایتنینگ نیز از درگاه USB C در هر چهار مدل آن استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  طرح‌های جذاب آیفون فلیپ لو رفت + عکس

گزارش مالی سه‌ماهه‌ی دوم مالی ۲۰۲۳ اپل از کاهش ۲٫۵ درصدی درآمد سالانه‌ی این شرکت حکایت می‌کند. سود خالص غول فناوری اهل کوپرتینو درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته نیز حدود ۳٫۴ درصد کاهش یافته و فروش این شرکت در چین نیز درمقایسه‌با سال ۲۰۲۲ کمتر بوده است.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *