فرایند بازسازی و احیای جذاب پورشه ۹۵۹ + فیلم

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

پورشه ۹۵۹ نماد محصولات اسپرت این خودروساز در دهه ۸۰ میلادی بود و هم‌اکنون یکی از نسخه‌های کارکرده آن فرایند بازسازی و احیای جذابی را پشت سر گذاشته است تا به نمونه‌ای بسیار زیبا تبدیل شود.

اگرچه در آن دوران نسخه‌های خاص و پرفورمنس ۹۱۱ نیز تولید شد اما آن‌ها نتوانستند جایگاه الهام‌بخش ۹۵۹ به عنوان خودرویی پیشرفته و چهار چرخ محرک را تصاحب نمایند. در ویدئوی پیش رو فرایند بازسازی یا همان دیتیلینگ جذاب خودروی موردبحث را تماشا خواهید کرد. این پورشه ۹۵۹ قبل از بازسازی نیز وضعیت خوبی دارد و اگرچه نشانه‌های استهلاک در آن دیده می‌شوند اما از همان نگاه اول نمی‌توان ۹۵۹ را خودرویی فرسوده دانست.

کار با اسپری کردن آب روی بدنه شروع شده و سپس با استفاده از صابون برای شست و سو ادامه می‌یابد. حتی در همین مرحله نیز پورشه بسیار خوب به نظر می‌رسد اما هنوز کارهای زیادی باقی مانده است. تمامی تریم های بدنه باز شده و بخش‌های پیچیده‌ای همچون ورودی‌های جانبی نیازمند ابزار متفاوتی برای تکمیل کار هستند. رکاب‌های دو طرف پیشرانه نیز نیازمند توجه و احیا بوده‌اند. کابین نیز همانند بدنه در وضعیت مناسبی به سر می‌برد. البته همیشه فضا برای بهبود وجود داشته و برای احیای پورشه ۹۵۹ موردبحث از برس، صابون و فرچه استفاده می‌شود تا بخش داخلی خودرو بهبود یابد. حتی کیف‌های نگه‌دارنده جعبه‌ابزار و دیگر وسایل نیز نیازمند بررسی و تمیزکاری بوده‌اند. در ادامه بخش‌های زیرین بدنه و چرخ ها با یخ خشک تمیز می‌شوند و این فرایند باعث جدا شدن تمامی ذره‌های روغنی و گریس از بدنه می‌شود.

بیشتر بخوانید  فوری: سایت ریاست‌جمهوری از دسترس خارج شد + عکس

نسخه تولیدی ۹۵۹ در نمایشگاه فرانکفورت ۱۹۸۵ معرفی شد و اولین نمونه‌های آن به عنوان مدل سال ۱۹۸۶ به دست مشتریان رسیدند. در آن زمان تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای برای ۹۵۹ در نظر گرفته شده بودند. نیروبخش این خودرو نیز پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۸۵ لیتری توئین توربو با بلوک هوا خنک بود هرچند سر سیلندر با مایع خنک می‌شد. نیروی تولیدی پیشرانه نیز به ۴۴۴ اسب بخار می‌رسید. سیستم چهار چرخ محرک خودروی موردبحث که پورشه از آن به عنوان Steuer Kupplung نام می‌برد توانایی ارسال ۸۰ درصد قدرت به اکسل عقب را داشت. رانندگان می‌توانستند تنظیمات مربوط به جاده‌های خشک، خیس، یخ و برف و توزیع ۵۰/۵۰ فول تایم را انتخاب کنند. سیستم تعلیق این خودرو نیز از دو دامپر در هر چرخ سود می‌برد و البته این دامپرها از نوع تطبیقی و با قابلیت تنظیم ارتفاع بودند.

به عنوان سخن پایانی باید گفت ظاهراً پورشه در نظر دارد سوپرکار جدیدی تولید کند اما این کار به زودی انجام نخواهد شد. خودروی یاد شده شاید از سلول‌های باتری جدیدی استفاده کند تا کارایی بهتری داشته باشد. البته هنوز هم نمی‌دانیم که چنین خودرویی از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهد کرد یا اینکه به پیشرانه تمام برقی مجهز خواهد شد.

منبع: پدال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *