جایزه مسابقه عکاسی سونی به هوش مصنوعی رسید + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
جایزه مسابقه عکاسی سونی به بوریس الداگسن، هنرمندی که با هوش مصنوعی The Electrician موفق به تولید اثری شده بود، رسید.
به گزارش ایرانی متا، زومیت نوشت: بوریس الداگسن، اثر هنری ساخته‌شده با هوش مصنوعی را در رقابت مسابقه‌ی عکاسی جهانی سونی شرکت داد تا نکته‌ای را به جامعه یادآوری کند.
ورود هوش مصنوعی به جمع برندگان مسابقه‌ی جهانی عکاسی سونی، توجهات زیادی را به این فناوری جلب کرده است. هنرمندی به‌ نام بوریس الداگسن، با اثر تولیدشده با هوش مصنوعی موسوم‌ به The Electrician در این رقابت شرکت کرد و برنده شد. نکته‌ی مهم این است که الداگسن از دریافت جایزه امتناع کرد.

The Electrician تصویری از دو زن را نشان می‌دهد که صورت یکی از آن‌ها به پشت دیگری تکیه داده است و رنگ‌های قهوه‌ای دانه‌دار با رگه‌هایی از نور در آن به‌چشم می‌خورد که به‌نوعی یادآور عکاسی روح اوایل قرن بیستم است. این اثر هنری زیبا استعداد الداگسن را در استفاده از هوش مصنوعی به‌نمایش می‌گذارد.

تصویر ایجادشده با هوش مصنوعی که برنده‌ی مسابقه عکاسی جهانی سونی شد.
تصویر ایجادشده با هوش مصنوعی که برنده‌ی مسابقه عکاسی جهانی سونی شد

الداگسن در وب‌سایت خود نوشت: «از سال ۱۹۸۹ عکاسی می‌کنم و از سال ۲۰۰۰ فعالیتم را در حوزه‌ی رسانه شروع کرده‌ام. پس‌ از دو دهه عکاسی، تمرکز هنری من به کاوش در فرصت‌های خلاقانه‌ی تولیدکننده‌های تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی معطوف شده است.»

گیزمودو گزارش می‌دهد سازمان جهانی عکاسی برندگان جوایز را ۱۴ مارس ۲۰۲۳ اعلام کرد و الداگسن نیز در بین فهرست نامزدهای نهایی قرار گرفت. یک‌ ماه بعد، این هنرمند در وب‌سایتش اعلام کرد که جایزه را نمی‌پذیرد.

آن‌طور‌که الداگسن در اطلاعیه‌‌اش نوشته است، هدف او از شرکت در مسابقه این بود تا متوجه شود آیا مسابقات عکاسی برای تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی آماده شده‌اند یا خیر. برنده‌شدن اثر هنری او نشان داد شرایط مسابقات واقعاً برای تصاویر تولیدشده با ابزارهای هوش مصنوعی آماده نیست.

بیشتر بخوانید  معرفی دلارمون (Dollar Moon) و نحوه کار با آن

در ماه‌های اخیر، خبرهای مرتبط با هوش مصنوعی به اوج خود رسیده‌اند و الداگسن اولین هنرمندی نیست که در رقابت عکاسی با استفاده از فناوری مذکور برنده شد؛ چراکه اگوست سال قبل، جیسون آلن نیز اثر هنری خود موسوم به Théåtre D’opéra Spatial را به مسابقه‌ی هنرهای زیبای نمایشگاه ایالت کلرادو ارسال کرد و برنده شد.

با پیشرفت‌های مداوم هوش مصنوعی، ابزارهای تولیدکننده‌ی تصویر مبتنی‌بر این فناوری نیز ارتقا می‌یابند و آثاری جذاب‌تر و زیباتر ایجاد می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *