ماجرای هک کیف پول متامسک چه بود؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

روز 17 آوریل، تیلور موناهان، بنیان‌گذار پلتفرم مدیریت کیف پول اتریومی MyCrypto، از خالی کردن کیف پول در یک عملیات هکری و سرقت بیش از 10.5 میلیون دلار رمز ارز و NFT از دسامبر 2022 تاکنون خبر داد.

به گزارش ایرانی متا به نقل از فکت کوینز، کیف پول متامسک در واکنش به این صحبت‌ها هرگونه ادعا نسبت به هک شدن کیف پول‌های خود را رد کرد و اشاره داشت که ادعای حمله و سرقت بیش از 5000 اتریوم در یک عملیات خالی کردن کیف پول ارتباطی به هک شدن متامسک نداشته است.

هک 10 میلیون دلاری کیف پول‌های رمز ارزی

به نقل از کوین تلگراف، متامسک روز گذشته و در یک پست توییتری اعلام کرد که گزارش‌های اخیر موناهان به نادرستی ادعا می‌کند که عملیات بزرگ خالی شدن کیف پول‌ها درنتیجه هک شدن متامسک بوده است. پلتفرم افزود که چنین چیزی صحت ندارد. حمله صورت گفته مختص متامسک نبوده و تمام کیف پول‌ها را درگیر کرده است.

این پلتفرم اشاره داشت که سرقت 5000 اتریوم از آدرس‌های مختلفی در 11 بلاک چین صورت گرفته است. بدین ترتیب دوباره ادعای مربوط به سرقت پول از کیف پول‌های هک شده متامسک را نادرست خواند و آن را رد کرد. در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف، اهم شاه (Ohm Shah)، هم‌بنیانگذار Wallet Guard توضیح داد که تیم توسعه و امنیتی متامسک بدون وقفه در حال تحقیق هستند و هنوز هیچ جواب محکمی درباره علت این اتفاق پیدا نکرده‌اند.

وی همچنین اضافه کرد که علاوه بر تیم توسعه این کیف پول، صدها محقق امنیتی مستقل نیز در حال کار و تحقیق روی این اتفاق هستند. شاه در ادامه گفت که باید این احتمال را در نظر گرفت که حمله صورت گرفته و سرقت اتریوم به دلیل فاش شدن و لو رفتن کلید خصوصی یا عبارت بازیابی بوده است.

بیشتر بخوانید  مزایا و معایب خرید بیت‌کوین

متامسک در آخرین رشته پست توییتری خود تأیید کرد که تیم امنیتی آن در حال همکاری با دیگر کیف پول‌های فعال در فضای وب 3 است تا منبع این حمله را پیدا کند. موناهان در پست خود توضیح داد که هنوز هیچ‌کس علت اصلی را نمی‌داند اما بهترین احتمال ممکن می‌تواند استفاده از داده‌های مهم و قدیمی بوده باشد که از آن‌ها برای خارج کردن سرمایه استفاده شده است.

وی همچنین در ابتدا ادعا کرد که مهاجم با استفاده از کیف پول متامسک مدت زیادی بوده است که در حال سوءاستفاده از دارایی کاربران و کارمندان قدیمی این کیف پول بوده است. با این حال پس از ادعای اولیه، موناهان توضیح داد که این حمله تنها مربوط به متامسک نبوده و تمامی کیف پول‌ها قربانی آن بوده‌اند. باید اشاره داشت حتی کاربرانی که کیف پول سخت‌افزاری ساخته بودند نیز تحت تأثیر این حمله قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *