این خودرو رقیب آریزو 5 EV در ایران است! + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

شرکت کوین – Cowing یکی از زیرمجموعه‌های چری است که سدان کامپکت آن‌ها در ایران، با نام ماشین بهمن ریسپکت پرایم به فروش می‌رسد.

در روز گذشته، نسخه برقی این خودرو به طور رسمی معرفی شد که در ادامه قصد داریم تا با مشخصات فنی، قیمت بهمن ریسپکت برقی یا همان کوین ژوآندو EV به ایران آشنا شویم و و شانس واردات آن توسط بهمن موتور را بررسی کنیم.

بررسی مشخصات بهمن ریسپکت برقی

بهمن ریسپکت برقی به یک موتور برقی (از نوع سنکرون آهنربای دائمی) در محور جلویی مجهز شده است که توان آن به ۱۲۰ کیلو وات (۱۶۰ اسب بخار قدرت) و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد. گیربکس بهمن رسپکت در مدل برقی هم از نوع اتوماتیک تک سرعته است که چرخ‌های جلویی را درگیر می‌کند. در مقام مقایسه بد نیست اشاره کنیم که ماشین بهمن ریسپکت بنزینی به موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ مجهز است که ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را به راننده هدیه می‌دهد.

یکی دیگر از مزیت های نسخه الکتریکی بهمن رسپکت نسبت به نسخه بنزینی، به شتاب ۰ تا ۱۰۰ مربوط می‌شود که مدل برقی می‌تواند در کمتر از ۷ ثانیه، از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. شتاب نسخه بنزینی از 11 ثانیه هم بیشتر است و گیربکس CVT با تعویض 9 دنده مصنوعی را دارد! اگر با این حساب جلو برویم، علاوه بر فونیکس آریزو 5 EV، حتی جک جی 4 برقی هم می‌تواند رقیبش باشد!

در نهایت به باتری‌های بهمن ریسپکت برقی می‌رسیم که حدودا نزدیک به ۴۰ کیلو وات ساعت ظرفیت دارند و در هر بار شارژ شدن، می‌توانند تا ۴۰۰ کیلومتر را بدون توقف طی کنند. البته نگران باتری‌ها نباشید چرا که به لطف شارژرهای فست شارژ DC، باتری‌ های بهمن رسپکت برقی می‌توانند در کمتر از ۵۰ دقیقه شارژ شوند. در ادامه به آپشن‌ها و امکانات بهمن رسپکت پرایم برقی می‌رسیم که تفاوت زیادی با مدل بنزینی ندارند و شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کلاستر دیجیتال ۷ اینچی جدید
  • مولتی مدیای لمسی ۱۰.۲۵ اینچی
  • کروز کنترل
  • ترمز پارک برقی و اتوهلد
  • سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش
  • دستیار حرکت در سربالایی
  • دوربین دنده عقب با خطوط پویا و سنسور پارک
  • دوربین ۳۶۰ درجه با نمای پرنده
  • اتولایت و دی لایت
  • فرمان کمک برقی با غربیلک مولتی فانکشن
  • ۶ کیسه هوا در نسخه استاندارد
  • طبیعتا استارت کی لس و قابلیت ورود بدون کلید به کابین
  • صندلی برقی راننده با تنظیم ۶ حالته
بیشتر بخوانید  این خودروهای هیوندای به ایران می‌آیند + عکس

طراحی ظاهری و ابعاد

اندازه و ابعاد بهمن ریسپکت برقی فرقی با نسخه بنزینی ندارد و شامل ۴۷۰۰ میلی متر طول، ۱۸۲۵ میلی متر عرض و ۱۴۸۳ میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورها هم به ۲۷۰۰ میلی متر می‌رسد. از نظر قد و اندازه، این خودرو یکی از اصلی‌ترین رقبای آریزو ۵ اسپرت جدید است.

از جمله تفاوت‌های ظاهری که بین بهمن ریسپکت برقی و مدل بنزینی دیده می‌شود، می‌توان به جلو پنجره جدید با طراحی یک تکه و بسته اشاره کرد. همچنین اکنون با رینگ‌های ۱۶ اینچی جدیدی طرف هستیم که از طرح آیرودینامیکی بهره می‌برند و در مقابل جریان هوا، مقاومت کمتری را از خود نشان می‌دهند.

فرم زیر سپر و هواکش‌های گلگیر جلویی هم کاملا عوض شده و اگر کمی بیشتر دقت کنید، دو نشان جدید را هم روی گلگیرهای جلویی پیدا خواهید کرد. اگزوز هم اصولا به کار ماشین‌های برقی نمی‌آید و به همین خاطر، سر اگزوزهای کرومی از سپر عقب حذف شده‌اند. آینه‌های جانبی هم اکنون دو رنگ شده‌اند.

طراحی کابین و داشبورد

خیلی خلاصه و کوتاه بگوییم؛ داشبورد بهمن ریسپکت برقی نسبت به مدل بنزینی، چند فرق اساسی دارد. برای مثال اکنون یک کلاستر یا همان پشت آمپر دیجیتال با ابعاد ۷ اینچ را داریم که جایگزین پشت آمپر آنالوگ شده است. خودروهای برقی اصولا نیازی به گیربکس ندارد اما شرکت کوین، یک اهرم دنده برقی را به راننده هدیه می‌دهد که در اصل، فرقی با یک دکمه چرخان ندارد. همچنین فرم داشبورد در ریسپکت برقی بهمن موتور هم نسبت به مدل بنزینی، کمی متفاوت است و فرورفتگی قسمت میانی را ندارد. باقی اجزا، دقیقا مشابه مدل بنزینی هستند.

بیشتر بخوانید  قیمت این خودروهای پرفروش داخلی در 4 ماه اخیر به شدت کاهش یافت! + جدول

قیمت بهمن ریسپکت برقی و شانس واردات توسط بهمن موتور

فعلا هیچ عدد و رقمی برای قیمت این خودرو اعلام نشده است اما اگر فونیکس آریزو ۵ برقی را رقیب آن در نظر بگیریم، می‌توان گفت که قیمت بهمن ریسپکت برقی در حدود ۱۶ هزار دلار خواهد بود. یعنی اگر واردات رسپکت پرایم برقی توسط شرکت بهمن موتور صورت بگیرد، قیمت بهمن رسپکت برقی در ایران تقریبا به ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

رسپکت پرایم برقی چه آپشن‌ها و موتوری دارد؟

این خودرو به یک موتور برقی سنترال با قدرت ۱۶۰ اسب بخار مجهز شده و آپشن‌ها و امکاناتی مانند کروز کنترل، اتوهلد و ترمز پارک برقی، گیربکس تک سرعته اتوماتیک، سنسور نور، صندلی برقی، سانروف، ۶ ایربگ، مولتی مدیا و کلاستر یا همان پشت آمپر دیجیتال را دارد.

ریسپکت برقی با بنزینی چه فرقی دارد؟

جلو پنجره و بخشی از سپر عقب در این خودرو تغییر کرده و رینگ‌های آیرودینامیکی هم جایگزین مدل معمولی شده‌اند. همچنین پشت آمپر دیجیتال هم در کابین به چشم می‌آید و فرم داشبورد هم کمی تغییر کرده است.

منبع: گجت‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *