جذب ۲۸۰ میلیون دلار سرمایه از سوی استارتاپ ایلان ماسک

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

نورالینک، استارتاپ تراشه مغزی ایلان ماسک، از صندوق بنیان‌گذاران پیتر تیل ۲۸۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد.

نورالینک، استارتاپ تراشه مغزی ایلان ماسک، ماه‌ها پس از کسب تأییدیه اولین آزمایش بالینی انسانی، موفق به جذب سرمایه‌ ۲۸۰ میلیون دلاری از صندوق بنیان‌گذاران پیتر تیل شده است. نورالینک با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به این موضوع اشاره کرد که این استارتاپ وارد فصل جدیدی از فعالیت‌های خود می‌شود.

سال گذشته میلادی رویترز گزارشی را منتشر کرد که به‌سرعت رسانه‌ای شد. در گزارش مربوطه برخی کارمندان نورالینک به این موضوع اشاره کرده بودند که آزمایش‌های نورالینک روی میمون‌ها، خوک‌ها و گوسفندان منجر به مرگ حیوانات زیادی شده است. کارمندان این استارتاپ تراشه مغزی گفته بودند ایلان ماسک آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد تا آزمایش‌های بیشتری انجام دهند تا این شرکت بتواند سریع‌تر مجوز FDA را دریافت کند. درنتیجه حیوانات زیادی به‌دلیل همین تعجیل‌های بیش‌ازحد جان خود را از دست داده‌اند.

سرمایه‌گذاری میلیون دلاری روی نورالینک

منابع آگاه در آن مقطع زمانی اعلام کرده بودند که آزمایش‌های حیوانی زمینه‌ساز آزمایش‌های انسانی هستند و داده‌های آن‌ها برای آزمایش‌های انسانی اهمیت دارد.

این گزارش واکنش خوبی نداشت و وضعیت نورالینک را در اذهان عمومی در هاله‌ای از ابهام قرار داد. حالا نورالینک با انتشار پستی اعلام کرده که موفق به جذب سرمایه ۲۸۰ دلاری شده است و فصل جدیدی از فعالیت‌ها را آغاز می‌‌کند. در پست مربوطه به این نکته اشاره شده که نورالینک در ارتباط با فصل بعدی فعالیت‌ها بسیار هیجان‌زده است.

خردادماه امسال ایلان ماسک در رویداد VivaTech فرانسه به این موضوع اشاره کرد که تراشه مغزی نورالینک احتمالاً در سال ۲۰۲۳ روی اولین داوطلب آزمایش می‌شود. نورالینک ظاهراً قصد دارد در سال جاری میلادی تراشه مغزی خود را در مغز یک بیمار مبتلا به پاراپلژی یا فلج چهاراندام قرار دهد. اما هنوز مشخص نیست این تراشه در سال جاری آیا قرار است روی بیماران دیگری نیز قرار داده شود یا خیر؛ ایلان ماسک نیز به این موضوع اشاره‌ای نکرده است.

بیشتر بخوانید  امکان کامنت‌گذاشتن با GIF برای کاربران اینستاگرام فراهم می‌شود

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *