سرمایه‌گذاری سامسونگ روی توسعه سیستم یک مدل هوش مصنوعی‌ مانند ChatGPT

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

سامسونگ در حال کار و سرمایه‌گذاری روی توسعه یک سیستم هوش مصنوعی داخلی با مدل زبانی LLM است.

ظاهراً سامسونگ فرایند توسعه یک مدل زبانی بزرگ (LLM) را برای برنامه‌های داخلی خود آغاز کرده است. غول کره‌ای، فرایند توسعه‌ی این مدل زبانی را پس از افشای اطلاعات داخلی توسط ChatGPT در دستور کار خود قرار داده و هدایت این پروژه بر عهده واحد تحقیقات سامسونگ خواهد بود که سرمایه‌گذاری قابل توجهی را از نظر نیروی کار و منابع دریافت کرده است.

البته بخش زیادی از این منابع برای تهیه واحدهای گرافیکی در نظر گرفته شده که جزو موارد ضروری برای آموزش چنین مدل‌های زبانی‌ای است. سامسونگ می‌خواهد نسخه اولیه این مدل زبانی را در یک بازه‌ی زمانی دوماهه تکمیل کند.

مدل زبانی LLM سامسونگ با تمرکز بر کارهایی مانند خلاصه‌سازی اسناد، طراحی نرم‌افزار و ترجمه‌ زبان توسعه پیدا می‌کند. البته سامسونگ برای عرضه‌ی عمومی این مدل زبانی هنوز تصمیمی نگرفته و استفاده داخلی از آن، اولویت اصلی کره‌ای‌ها است.

به گزارش گیزموچاینا، زمانی که سامسونگ از هوش مصنوعی شرکت‌های دیگر مانند ChatGPT استفاده می‌کرد، برخی از اطلاعات و داده‌های این شرکت فاش شد. این موضوع باعث شد تا استفاده از چنین راه‌حل‌هایی ممنوع شود و این شرکت به دنبال توسعه هوش مصنوعی اختصاصی خود باشد.

سامسونگ معتقد است که استفاده از راه‌حل‌های هوش مصنوعی مبتنی بر فناوری LLM می‌تواند زمان موردنیاز برای توسعه نرم‌افزار و طراحی نیمه‌ هادی‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این شرکت در حال بررسی همکاری‌های ممکن با شرکت‌های بزرگی همچون مایکروسافت، گوگل، Naver و OpenAI بود که در نهایت در یک جلسه مدیریتی سطح بالا با حضور لی جائه یونگ، رئیس هیئت مدیره سامسونگ، قرار بر این شد تا توسعه یک راه‌حل هوش مصنوعی داخلی در دستور کار قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید  امکان دسترسی توسعه‌دهندگان به مدل هوش مصنوعی PaLM فراهم شد

بسیاری از شرکت‌های کره‌ای مانند ال‌جی، Naver و SKT در حال توسعه راه‌حل‌های هوش مصنوعی مبتی بر LLM مانند KoGPT ،ExaOne ،HyperCloverX و A.Dot هستند. این راه‌حل‌ها، از قابلیت‌های طراحی و نوشتن مانند انسان بهره می‌برند. البته چالش‌های مربوط به صحت داده‌ها و حریم خصوصی اطلاعات همچنان موانع مهمی هستند که باید در طی فرایند توسعه مستمر برطرف شوند.

منبع: زومیت

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *