هوش مصنوعی کشیش کلیسا شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

در جریان یک رویداد برای مسیحیان در آلمان، از هوش مصنوعی با آواتارهای دیجیتالی برای موعظه مخاطبان استفاده شد.

به‌تازگی بالغ بر 300 نفر در کلیسای سنت پل شهر فورت آلمان حاضر شدند تا به موعظه 40 دقیقه‌ای یک هوش مصنوعی گوش فرا دهند. این سخنرانی توسط چت‌بات ChatGPT تولید شده بود و از طریق چند آواتار دیجیتالی بیان شد.

به گزارش آسوشیتد پرس، هوش مصنوعی ابتدا در قالب یک مرد با ریش بلند ظاهر شد که موعظه خود را با این جمله آغاز کرد: «دوستان عزیز، مایه افتخار من است که اینجا بایستم و به‌عنوان اولین هوش مصنوعی در مراسم امسال پروتستان‌ها در آلمان برای شما سخنرانی کنم.»

مراسمی که هوش مصنوعی از آن حرف می‌زند، «کنگره کلیسای انجیلی آلمان» است که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و ده‌ها هزار شرکت‌کننده دارد. رویداد امسال با ایده «یوناس سیمرلاین»، فیلسوف و نظریه‌پرداز دانشگاه وین، با کمک هوش مصنوعی برگزار شد و او ادعا می‌کند که 98 درصد از سخنان این مراسم توسط کامپیوتر تولید شده بود.

سیمرلاین البته اذعان می‌کند که هوش مصنوعی را در خلق تمام جنبه‌های این موعظه هدایت کرده است. بااین‌حال، درنهایت کار به این فناوری پیشرفته سپرده شد تا از طریق دو آواتار مرد و دو آواتار زن درباره موضوعاتی مثل عبور از گذشته، غلبه بر ترس از مرگ و ازدست‌ندادن ایمان صحبت کند.

پای هوش مصنوعی به کلیسا هم باز شد

سیمرلاین می‌گوید: «به هوش مصنوعی گفتم: ما در کنگره کلیسا حضور داریم و تو واعظ هستی… سخنرانی‌ات در کلیسا چگونه خواهد بود؟» ChatGPT در پاسخ موعظه‌ای را ارائه کرد که بسیار مناسب به‌نظر می‌رسید.

بیشتر بخوانید  پیش‌بینی هوش مصنوعی درباره تاثیر 4 فناوری‌ روی رمزارزها

بااین‌حال، واکنش‌ها به این رویداد متفاوت بوده است. آسوشیتد پرس می‌گوید آواتارهای دیجیتالی در این مراسم گاهی دچار اشکالات خنده‌داری می‌شدند. برخی از شرکت‌کنندگان باور داشتند که این آواتارها بدون روح، احساسات و شور و انرژی هستند و برخی دیگر گفتند عملکرد هوش مصنوعی فراتر از انتظارات آن‌ها بوده است.

سیمرلاین می‌گوید هدف او این نیست که هوش مصنوعی جایگزین کشیش‌ها شود، بلکه می‌خواهد مسیر استفاده از فناوری را در یاری‌رساندن به آن‌ها هموارتر کند. برای مثال، هوش مصنوعی می‌تواند در ایده‌پردازی و نوشتن متن سخنرانی‌ها به کشیش‌ها کمک کند.

درهر‌حال این آزمایش با مخاطبان زیادی روبه‌رو بوده است و خیلی‌ها یک ساعت قبل از آغاز سخنرانی در پشت سر کلیسا صف بسته بودند تا شاهد این موعظه باشند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *