ساخت یک فروشگاه برای ابزارهای هوش مصنوعی توسط OpenAI

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

با کمک این استور توسعه‌دهندگان ابزارهای هوش مصنوعی خود را در دسترس سایر کسب‌و‌کارها و مشتریان قرار خواهند داد.

براساس گزارش‌های منتشرشده، ظاهراً OpenAI، سازنده چت‌بات ChatGPT، قصد دارد یک مارکت‌پلیس یا استور را برای ابزارهای هوش مصنوعی ساخته‌شده توسط فناوری خود توسعه دهد.

سازمان‌هایی که از ChatGPT استفاده می‌کنند، اغلب به شیوه‌های متفاوتی مانند پاسخ‌دادن به سؤالات مربوط به یک بازار خاص یا حتی شناسایی تقلب‌های مالی از داده‌های مربوط به تراکنش‌های آنلاین از این فناوری استفاده می‌کنند. اکنون نشریه اینفورمیشن در گزارش اختصاصی جدید خود اعلام کرده که OpenAI درحال ساخت مارکت‌پلیسی است که سازندگان می‌توانند مدل‌های خود را با کمک آن در دسترس سایر کسب‌و‌کارها قرار دهند.

طبق گزارش اینفورمیشن، «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، در جلسه‌ای این برنامه‌ها را با توسعه‌دهندگان به اشتراک گذاشته است. همچنین Aquant و Khan Academy که از مشتریان این شرکت هستند، به انتشار مدل‌های هوش مصنوعی مبتنی بر ChatGPT خود روی این مارکت‌پلیس ابراز علاقه کرده‌اند.

OpenAI با این حرکت می‌تواند به‌طور بالقوه با استورهای اپلیکیشنی که توسط مشتریان و شرکت‌های فناوری دیگر مانند Salesforce و Microsoft اداره می‌شوند، رقابت کند. همچنین با ایجاد این مارکت‌پلیس، OpenAI قصد دارد پایگاه مشتریان خود را گسترش دهد و فناوری هوش مصنوعی خود را به مخاطبان بیشتری ارائه کند.

افزایش توجه به هوش مصنوعی

در طول چند سال گذشته، توجه زیادی به فناوری هوش مصنوعی شده و شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجهی در این زمینه بوده‌ایم. به عنوان یادآوری، مایکروسافت در سال 2019 و قبل از ظهور چت‌بات ChatGPT، سرمایه‌گذاری حداقل 1 میلیارد دلاری روی این شرکت انجام داد. علاوه‌براین، در اوایل سال جاری سرمایه‌گذاری دیگری به ارزش 10 میلیارد دلار توسط غول فناوری انجام شد. در کنار این سرمایه‌گذاری‌ها، آخرین نسخه از مدل هوش مصنو‌عی این شرکت تحت عنوان GPT-4 نیز طبق برنامه‌ریزی راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید  مهاجرت ۵۳ درصدی جوانان کره‌ای از اندروید به آیفون

از زمان انتشار ChatGPT در اواخر سال گذشته میلادی، صدها کسب‌و‌کار از آن برای خودکارسازی وظایف و افزایش کارایی استفاده کرده‌اند. همچنین شرکت‌ها درحال رقابت برای ارائه ابزارها و قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی به مشتریان هستند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *