تاثیر هوش مصنوعی در پایان دادن به فقر از دیدگاه مدیرعامل OpenAI

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

سم آلتمن، مدیرعامل شرکت سازنده ChatGPT، هوش مصنوعی را مهم‌ترین گام بشر در مواجهه با فناوری خواند.

«سم آلتمن»، مدیرعامل شرکت OpenAI، در اظهارنظر تازه‌ای اعلام کرده که فناوری هوش مصنوعی با سرعتی که هم‌اکنون در حال پیشرفت است، می‌تواند به شیوه‌های مختلفی مشکل‌ساز شود؛ بااین‌حال، مزایای آن به معایبش برتری برتری دارد و بشر در مواجهه با این فناوری با مهم‌ترین گام تاریخ خود روبه‌رو است. همچنین به باور آلتمن، هوش مصنوعی می‌تواند به پایان‌دادن فقر کمک کند.

آلتمن در رویداد اجلاس فناوری بلومبرگ در سان‌فرانسیسکو به صحبت درباره نگرانی‌ها پیرامون پیشرفت سریع فناوری هوش مصنوعی پرداخت. او گفت: «فکر می‌کنم قدم فعلی، مهم‌ترین قدمی است که بشریت باید در مواجهه با فناوری آن را پشت‌سر بگذارد و واقعاً برای این مسئله اهمیت قائلم.»

سم آلتمن در پاسخ به این سؤال که آیا خودش از موفقیت‌های OpenAI نفع مالی می‌برد یا خیر، گفت او به‌اندازه کافی پول دارد و انگیزه‌اش برای ادامه مسیر مسائل مالی نیست. آلتمن گفت بخشی از ذات بشر این است که بخواهد مفید باشد و روی چیزهایی کار کند که اهمیت دارند.

هوش مصنوعی می‌تواند به پایان فقر کمک کند

او گفت با وجود خطرات بالقوه‌ای که در این گذار فناوری وجود دارد، از AI می‌توان در برخی حوزه‌ها مثل داروسازی، علم و آموزش استفاده‌های زیادی کرد. مدیرعامل OpenAI گفت: «فکر می‌کنم این فناوری برای پایان‌دادن به فقر مفید باشد؛ اما باید ریسک‌ها را مدیریت کنیم تا به آن نقطه برسیم.»

ایلان ماسک یکی از کسانی است که پیش‌تر درباره فناوری هوش مصنوعی و زیان‌های احتمالی آن در جهان ابراز نگرانی کرده بود. سم آلتمن می‌گوید ماسک واقعاً خیلی زیاد به ایمنی درزمینه هوش مصنوعی اهمیت می‌دهد و انتقاداتش از تفکر درستی نشأت گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید  احتمال معرفی آیفون 15 در تاریخ 21 یا 22 شهریورماه

آلتمن همچنین درباره مبارزه ماسک و زاکربرگ در قفس که به‌نظر قرار است واقعاً برگزار شود، به شوخی گفت: «اگر [ماسک] و زاک واقعاً چنین کاری انجام دادند، می‌روم و این مسابقه را تماشا می‌کنم.»

OpenAI سال گذشته با عرضه مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای نظیر DALL-E و ChatGPT توانست توجه خیلی‌ها را به این فضا جلب کند. حالا گفته می‌شود که به‌دنبال این موفقیت‌ها، ارزش این شرکت به 27 میلیارد دلار رسیده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *