نابودی قطعی بسیاری از مشاغل در پی توسعه هوش مصنوعی

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

به عقیده سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، هوش‌مصنوعی قطعاً باعث نابودی بسیاری از مشاغل خواهد شد.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI در مصاحبه جدیدی از چشم‌انداز خوش‌بینانه بازیگران فعال در صنعت هوش مصنوعی نسبت به این فناوری انتقاد کرد و گفت که هوش‌مصنوعی قطعاً بسیاری از مشاغل را نابود خواهد کرد.

آلتمن به نشریه The Atlantic گفت:

«بسیاری از افرادی که روی هوش مصنوعی کار می‌کنند، وانمود می‌کنند که این فناوری فقط خوب خواهد بود، فقط یک مکمل خواهد بود و قرار نیست جایگزین کسی شود. قطعاً بسیاری از مشاغل نابود خواهند شد.»

آلتمن درباره آینده هوش مصنوعی

هرچند گفته‌های مدیرعامل OpenAI احتمالاً برای افراد زیادی ناخوشایند خواهد بود، به‌نظر می‌رسد که او استرس زیادی در این رابطه نداشته باشد. آلتمن می‌گوید که در مجموع، جهانی با هوش مصنوعی بهتر خواهد بود، هرچند که او ظاهراً به‌طور کامل مطمئن نیست این جهان چگونه خواهد بود.

او در ادامه مصاحبه خود نسبت به چشم‌انداز معلمان هوش مصنوعی ابراز هیجان کرد که عقیده دارد «منابع آموزش بهتری برای بهترین، ثروتمندترین و باهوش‌ترین بچه‌های امروزی» فراهم می‌کند. با این حال، او همچنین به این موضوع اشاره کرد که مردم همیشه ترجیح می‌دهند تدریس توسط انسان‌ها انجام شود.

هیچکدام از گزارش‌های مربوط به این مصاحبه تعجب‌آور نیست، زیرا چند ماه پس از انتشار عمومی چت‌بات ChatGPT در پاییز سال گذشته، مردم نه‌تنها نگران جایگزین شدن با هو‌ش مصنوعی بودند، بلکه شغل خود را نیز به خاطر آن از دست داده‌اند.

چند ماه قبل شرکت کاریابی Challenger, Gray & Christmas تخمین زده بود که هوش مصنوعی تقریباً 4000 نفر را در آمریکا بیکار کرده است و در ماه مارس شرکت گلدمن ساکس نیز پیش‌بینی کرده بود که 300 میلیون شغل ممکن است به دلیل این فناوری از بین برود. با توجه به همین نگرانی‌ها، مدیر سیاست‌های جهانی متا اخیراً در مصاحبه‌ای گفته بود غول هوش‌ مصنوعی دیگر قابل برگرداندن به داخل چراغ جادو نیست.

بیشتر بخوانید  ساخت ربات هوش مصنوعی برای شبکه بیت‌کوین توسط بلاک‌تریس

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *