آیا باید به iOS 17 حسودی کنیم؟ + سه مقایسه کوچک اندروید با سیستم‌عامل جدید آیفون

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اپل در کنفرانس توسعه دهندگان سال 2023 خود از تعدادی از ویژگی‌های نرم‌افزاری که با آخرین نسخه iOS، 17 عرضه می‌شوند، رونمایی کرد. این نسخه هنوز در مرحله بتا است و کاربران آیفون باید تا سپتامبر منتظر بمانند تا بتوانند از نسخه رسمی و کامل آن لذت ببرند، اما مشخص است که اپل محصول بدی منتشر نخواهد کرد.

اگر سخنرانی اصلی را دنبال کردید یا شروع به دیدن ویدئوهای خوش رنگ و لعاب درباره ویژگی‌های جدید سیستم عامل آیفون کرده باشید احتمالا کمی به دارندگان اپل حسادت می‌کنید، اما تا چه اندازه باید این حسادت را جدی گرفت؟ با هم نگاهی به 3 ویژگی جدید اپل داریم که همین حالا در اندروید موجود هستند. اگر دلتان برای این ویژگی‌ها لک نزد پس چندان به نسخه جدید IOS حسودی نکنید.

پست صوتی زنده (Live Voicemails)

همیشه پهنای باند لازم برای تماس تلفنی در دسترس نیست. شماره‌های هرزنامه و تبلیغات تلفنی هم که این روزها بیداد می‌کنند. این جا است که Live Voicemail، یک ویژگی خوب خواهد بود. اما نگران نباشید! اندروید همین ویژگی را دارد.

اگر از Google Pixel یا Samsung Galaxy استفاده می‌کنید، به ترتیب Call Screen و Bixby Text Call برای شما در دسترس هستند. هر دو ویژگی اندروید به شما امکان می‌دهند تماس‌های دریافتی را ببینید و از طریق قابلیت تبدیل متن به صوت به آن‌ها پاسخ دهید.

برخی از جنبه‌های منحصر به فرد دیگر برای این دو وجود دارد، مانند توانایی مسدود کردن خودکار تماس‌های تبلیغاتی در Call Screen و امکان بازتولید صدای خود از طریق هوش مصنوعی در Bixby Text Call.

بیشتر بخوانید  کاهش تعداد کاربران ChatGPT برای اولین‌بار از زمان عرضه عمومی

حذف خودکار کدهای تأیید استفاده شده

یکی از ویژگی‌هایی که بی‌سر‌وصدا در iOS 17،  منتشر شده است سیستم پاک‌سازی خودکار است که به طور خودکار کدهای احراز هویت چند عاملی (2FA) را بلافاصله پس از چسباندن آنها در یک فیلد متنی حذف می‌کند. این یک ترفند جالب است که می‌تواند حافظه گوشی شما را تمیز کند.

و بله! همان‌طور که حدس می‌زنید اندروید هم همین قابلیت را دارد. OTPها یا گذرواژه‌های یکبار مصرف، می‌توانند فضای ذخیره‌سازی را مسدود کنند، به‌ویژه وقتی در نظر بگیرید که اکنون چند برنامه و سرویس برای ورود به حساب‌ها نیاز به کپی و پیست کدها دارند. فعال کردن این ویژگی، آن کدها را 24 ساعت پس از استفاده از آنها حذف می‌کند.

حالت آماده به کار یا استندبای

یکی از ویژگی‌هایی که در WWDC توجه بسیاری را به خود جلب کرد حالت StandBy Mode بود. هنگامی که آیفون قفل شده و روی شارژر MagSafe نصب می‌شود، اطلاعات مفید و قابل نگاهی مانند زمان، آب و هوا، وضعیت خانه هوشمند و حتی فعالیت‌های زنده را نمایش می‌دهد. این جا است که آیفون عملاً به عنوان یک نمایشگر هوشمند عمل می‌کند.

یک ویژگی مشابه در اندروید وجود دارد، اگرچه آن‌قدر دقیق نیست. برای مثال، تنظیم Google Pixel در پایه Pixel (نسل دوم)، یک چرخ و فلک Google Photos، کنترل‌های خانه هوشمند، و موارد دیگر را فعال می‌کند. در Samsung Galaxy، می‌توانید صفحه نمایش همیشه روشن را طوری تنظیم کنید که در جهت افقی ظاهر شود و سبک ساعت را تغییر دهید تا برنامه‌های کاری شما را هم نمایش دهد.

بیشتر بخوانید  آیا بیت‌کوین می‌تواند به ارز دیجیتالی سبز تبدیل شود؟

به IOS 17 حسودی کنیم؟

باید اعتراف کرد که نمی‌توان از ظرافت همیشگی اپل چشم‌پوشی کرد، ظرافتی که ساده‌ترین و بی‌اهمیت‌ترین ویژگی‌ها را چنان جذاب و کارآمد می‌کند که نگاه کاربر به آن عوض می‌شود.

اما واقعیت این است که مقایسه IOS و اندروید هر روز سخت‌تر می‌شود چون هر دو رقیب در تلاش هستند تا کامل‌ترین پکیج ممکن را به کاربران خود ارائه دهند. اندروید 13 یکی از کامل‌ترین، جذاب‌ترین و کارآمدترین سیستم عامل‌های مهم سال‌های اخیر است و ویژگی‌های به مراتب بیشتری نسبت به سیستم عامل محبوب اپل ارائه می‌دهد.

در نتیجه اگر گوشی هوشمند اندرویید خود را دوست دارید زیاد به سیستم عامل جدید اپل حسودی نکنید، اندرویید شما در رقابت اصلا کم نمی‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *