بررسی مانیتور هوشمند ۴۳ اینچی سامسونگ M7 + فیلم

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

سامسونگ تبحر زیادی در ساخت مانیتورهای بزرگ دارد. به‌عنوان مثال مانیتور ۵۵ اینچی ادیسه آرک در حال حاضر بزرگ‌ترین مانیتور گیمینگ خمیده دنیاست. ادیسه G9 نیز یکی از بزرگ‌ترین مانیتورهای خمیده بسیار عریض دنیاست که پیش از این در دیجیاتو با آن آشنا شده‌اید. این محصولات خاص برای جامعه گیمرها طراحی و تولید شده‌اند و طبیعتا قیمت بسیار بالایی دارند. در کنار این محصولات که خریدن آنها برای بسیاری از کاربران به آرزو تبدیل شده، سامسونگ مانیتورهای بزرگ اما خوش‌قیمت دیگری هم دارد که برای استفاده عمومی و سرگرمی طراحی شده‌اند. یکی از این محصولات، مانیتور هوشمند M7 است که اگرچه محصول جدیدی نیست، اما با صفحه ۴۳ اینچی و رزولوشن 4K هنوز هم یکی از بهترین گزینه‌ها در بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه با این محصول بیشتر آشنا می‌شویم.

معرفی ویدیویی مانیتور هوشمند سامسونگ M7 مدل ۴۳ اینچی

فهرست مشخصات مانیتور هوشمند سامسونگ M7

  • پنل ۴۳ اینچی از نوع VA با رزولوشن 4K UHD
  • نسبت کنتراست ۵۰۰۰:۱
  • حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت
  • پشتیبانی از HDR10 و نمایش بیش از ۱ میلیارد رنگ
  • نرخ رفرش ۶۰ هرتز
  • سیستم‌عامل تایزن با پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف استریم محتوا
  • وزن با پایه ۱۰.۶ کیلوگرم
  • قیمت حدود ۱۶ میلیون تومان

طراحی و درگاه‌های ارتباطی

مانیتور هوشمند سامسونگ M7 طراحی کاملا استاندارد و کلاسیکی دارد و به مرور زمان قدیمی نمی‌شود، ولی چیزی که در نگاه اول جلب توجه می‌کند ابعاد بسیار بزرگ مانیتور است. در واقع مانیتور ۴۳ اینچی M7 از نظر ابعاد، بیشتر در دسته تلویزیون‌ها قرار می‌گیرد تا مانیتورها. بنابراین همان ابتدا متوجه می‌شوید که برای استفاده روزمره از این مانیتور باید حداقل یک متر با آن فاصله بگیرید.

بیشتر بخوانید  چگونه از کلاه‌برداری اینترنتی جلوگیری کنیم؟ + فیلم

از نمای روبرو یک صفحه بسیار بزرگ را می‌بینیم که حاشیه‌های اطراف آن اصلا به چشم نمی‌آیند. زیر مانیتور نوار باریک یک سانتی‌متری قرار گرفته که گوشه سمت راست آن میزبان لوگوی سامسونگ و گیرنده ریموت است. پایه فلزی مانیتور نیز کاملا سفت و محکم روی میز قرار گرفته و از لرزش صفحه مانیتور جلوگیری می‌کند. مانیتور سامسونگ از نمای پشت چندان زیبا نیست و بیشتر به یک تلویزیون شباهت دارد. بنابراین بهتر است همیشه مانیتور را پشت به دیوار قرار دهید.

مانیتور هوشمند سامسونگ M7 از درگاه‌های ارتباطی متعددی بهره می‌برد. سه درگاه USB استاندارد و دو درگاه HDMI نیاز اکثر افراد را برآورده می‌کنند. یک درگاه USB Type-C نیز در این مانیتور تعبیه شده که امکان انتقال تصویر را نیز دارد، ضمن این‌که با این درگاه می‌توانید دستگاه‌های مختلف را با حداکثر توان ۶۵ وات شارژ کنید. از نظر قابلیت‌های ارتباطی بی‌سیم نیز وای‌فای ۵ و بلوتوث ۴.۲ در اختیار شماست.

رابط کاربری و قابلیت‌های هوشمند

مانیتور هوشمند سامسونگ M7 مشابه تلویزیون‌های این شرکت از سیستم‌عامل تایزن و رابط کاربری اختصاصی بهره می‌برد که بیشتر برای تماشای محتوا و سرگرمی طراحی شده است. این مانیتور به‌شکل پیش‌فرض از اپ‌های مختلف سرویس‌های استریمینگ مانند نتفلیکس، دیزنی پلاس، پرایم ویدیو و غیره پشتیبانی می‌کند اما می‌توانید دیگر اپ‌های مورد نیاز خود را نیز روی آن نصب کنید.

رابط کاربری مانیتور کاملا روان اجرا می‌شود و به‌راحتی به بخش‌های مختلف آن دسترسی پیدا می‌کنید. این مانیتور هوشمند از قابلیت سامسونگ DeX نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با اتصال گوشی‌های مختلف سامسونگ به‌شکل وایرلس از رابط کاربری دسکتاپ اندروید نیز استفاده کنید. همچنین امکان کنترل تجهیزات مختلف خانه هوشمند از طریق پلتفرم سامسونگ SmartThings نیز در این محصول تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید  سامسونگ بالاخره به جنجال عکاسی از ماه واکنش نشان داد

کیفیت تصویر

مانیتور هوشمند سامسونگ M7 با بهره‌مندی از پنل VA و رزولوشن 4K UHD کیفیت تصویر بسیار خوبی را ارائه می‌کند. کنتراست تصویر در این مانیتور به ۵۰۰۰:۱ می‌رسد که رقم بسیار خوبی است و رنگ‌های درخشان و رنگ مشکی عمیقی را به ارمغان می‌آورد. جالب این‌که به‌عنوان پنل VA با دقت رنگ قابل توجهی هم روبرو هستیم و پس از کالیبره کردن مانیتور می‌توانید به پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی استاندارد sRGB و پوشش ۹۰ درصدی فضای رنگی وسیع ادوبی RGB برسید. بنابراین مانیتور هوشمند سامسونگ M7 حتی برای طراحی و تدوین حرفه‌ای هم گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

تماشای ویدیوهای باکیفیت 4K HDR و حتی استفاده عمومی و وب‌گردی روی این مانیتور بسیار لذت‌بخش است. البته به‌خاطر این‌که منبع نور پس‌زمینه یا بک‌لایت مانیتور در قسمت لبه‌های مانیتور تعبیه شده، نمی‌توان رنگ سفید یا مشکی یکنواخت و یکدستی را از آن انتظار داشت. با این حال برای استفاده عمومی و حتی تماشای فیلم و سریال در محیط تاریک هم به مشکل خاصی برخورد نخواهید کرد. این مانیتور از فناوری HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند اما به‌خاطر محدودیت روشنایی تصویر، تفاوت زیادی در آنچه که می‌بینید حاصل نمی‌شود.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفتیم مانیتور هوشمند سامسونگ M7 محصول جدیدی نیست و حدود دو سال از معرفی آن می‌گذرد. نسل جدید این محصول یعنی مانیتور هوشمند M8 نیز چند ماه قبل معرفی شده اما هنوز به‌شکل گسترده وارد بازار ایران نشده است. با این حال با در نظر گرفتن تمام موارد از جمله رزولوشن و کیفیت تصویر و دقت رنگ بالا، قابلیت استفاده بدون نیاز به کامپیوتر به‌عنوان تلویزیون هوشمند برای پخش محتوا، رابط کاربری ساده و روان، اصالت برند سامسونگ و قیمت حدود ۱۶ میلیون تومانی، همچنان می‌توان این محصول را گزینه‌ای ارزشمند در نظر گرفت. البته توجه داشته باشید که کاربران این مانیتور نیز محدود هستند و همه به مانیتور ۴۳ اینچی نیاز ندارند. با این حال اگر به چنین مانیتوری نیاز دارید و نمی‌خواهید برای پرداخت تلویزیون هوشمند هزینه جداگانه بپردازید، مانیتور هوشمند سامسونگ M7 می‌تواند در هر دو حوزه نیازهای شما را پوشش دهد.

بیشتر بخوانید  اعلام زمان معرفی هدست XR سامسونگ

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *