افرادی که آیفون خود را هنگام خوابیدن شارژ می‌کنند، بخوانند!

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اپل نسبت به عواقب خطرناک شارژ کردن آیفون در هنگام خواب به دارندگان این گوشی هوشمند هشدار داد.

اغلب مردم تصور می‌کنند هنگام خواب بهترین زمان برای شارژ‌کردن آیفون است؛ زیرا صبح که بیدار شوند، گوشی آن‌ها نیز شارژ کافی برای گذراندن روز را دارد.

به‌هر‌حال، اپل هشدار داده است که شارژ آیفون هنگام خواب ممکن است عواقب بسیار خطرناکی داشته باشد. این شرکت می‌گوید افرادی که آیفون خود را شب‌ها هنگام خواب به شارژر متصل می‌کنند، درمعرض خطرهایی مثل آتش‌سوزی، برق‌گرفتگی، جراحت یا آسیب به گوشی و سایر وسایل خانه قرار دارند.

اگر از قاب محافظ روی آیفون استفاده کنید و تهویه‌ی مناسب هنگام شارژ گوشی وجود نداشته باشد، خطرهای آن هنگام شارژ شبانه حتی بیشتر خواهد بود. علاوه‌براین، افرادی که گوشی خود را زیر بالش می‌گذارند، بیشتر درمعرض خطر قرار دارند؛ زیرا این کار می‌تواند به داغ‌شدن بیش‌از حد دستگاه و حتی آتش‌سوزی منجر شود.

در صفحه‌ی پشتیبانی رسمی وب‌سایت اپل آمده است:

هنگامی‌که آیفون به منبع‌ برق متصل است، روی دستگاه یا آداپتور برق یا شارژر بی‌سیم نخوابید یا آن‌ها را زیر پتو و بالش یا بدن خود قرار ندهنید. آیفون و آداپتور برق و شارژرهای بی‌سیم هنگام استفاده داغ می‌شوند و باید در مکانی با تهویه‌‌ی هوای مناسب قرار داشته باشند.

همچنین، غول فناوری اهل کوپرتینو هشدار داده است که استفاده از شارژر‌ غیراستاندارد ساخت شرکت‌های دیگر می‌تواند خطر آتش‌سوزی آیفون را افزایش دهد؛ زیرا احتمال دارد این شارژرها استانداردهای ایمنی لازم را نداشته باشند.

اپل توصیه می‌کند که همه‌ی کاربران فقط شارژرها و کابل‌هایی را بخرند که برچسب MFi (ساخته‌شده برای آیفون) را داشته باشند. اگرچه قیمت شارژر اپل بیشتر از نمونه‌های دیگر است، درعوض خیالتان هنگام استفاده از آن‌ها راحت‌تر خواهد بود و به دستگاه نیز آسیب وارد نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید  قابلیت‌های جذاب سیستم‌عامل iOS 17 + فیلم

بدین‌ترتیب، از‌آن‌جا‌که قیمت آیفون معمولاً گران‌تر از اکثر گوشی‌های موجود در بازار است، توصیه می‌شود که برای شارژ دستگاه نیز هزینه کنید و با خرید شارژرها و کابل‌های ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت، ایمنی دستگاه گران‌قیمت و البته جان شیرین خود را به‌خطر نیندازید و مهم‌تر اینکه هنگام خواب، گوشی خود را به شارژ نزنید.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *