متا در تلاش برای حفظ کاربران تردز / آمارها صعودی خواهند شد؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

به گفته یکی از مدیران ارشد متا، کاربران اینستاگرام باید قادر به تماشای پست‌های مهم شبکه‌ی اجتماعی تردز باشند.

خبرگزاری رویترز به‌نقل یک منبع آگاه در جلسه‌ی داخلی متا می‌گوید این شرکت شدیداً در تلاش است با راهکارهایی جدید، کاربران تردز را حفظ کند. آمار نشان می‌دهد تردز پس از شروع انفجاری، بیش‌ از نیمی از کل کاربرانش را از دست داده است.

تعداد کاربران فعلی تردز فراتر از انتظارات اولیه‌ی مدیران متا بوده، بااین‌حال مارک زاکربرگ می‌گوید شرایط فعلی «بی‌نقص نیست.» زاکربرگ در ادامه اضافه کرد: «مشخصاً اگر بیش‌ از ۱۰۰ میلیون کاربرِ ثبت‌نامی دارید، ایدئال می‌شد اگر همه‌ی آن‌ها یا نیمی از آن‌ها در تردز باقی بمانند. ما فعلاً به آن مرحله نرسیده‌ایم.»

زاکربرگ می‌گوید که خروج کاربران تردز از این شبکه‌ی اجتماعی، «عادی» بوده است. او انتظار دارد که علاقه‌ی کاربران به تردز افزایش یابد، چون متا در پی اضافه‌کردن قابلیت‌هایی جدید است؛ ازجمله امکان جست‌و‌جو و همچنین فعال‌شدن نسخه‌ی وب.

کریس کاکس، مدیر ارشد محصول متا، می‌گوید این شرکت در پی اضافه‌کردن تعداد بیشتری «قلاب نگهدارنده» به تردز است تا کاربران را به بازگشت به این شبکه‌ی اجتماعی ترغیب کند. یکی از راهکارهای متا، «اطمینان از این است که کاربران اینستاگرام، تردهای مهم را ببینند.» او توضیحات بیشتری نداد. شاید متا قصد دارد برخی از پست‌های مهم تردز را مستقیما وارد اینستاگرام کند.

گفته‌های زاکربرگ و سایر مدیران متا در حالی مطرح می‌شود که این شرکت روز گذشته گزارش مالی جدیدش را منتشر کرد. متا در سه‌ماهه‌ی اخیر فراتر از انتظارات ظاهر شد و درآمد و سودش را افزایش داد. گزارش مالی متا به‌حدی خوب بود که ارزش سهام این شرکت را هشت درصد افزایش داد.

بیشتر بخوانید  مایکروسافت: 22H2 آخرین نسخه ویندوز ۱۰ خواهد بود

یکی از موضوعات بحث‌برانگیز در گزارش مالی جدید متا، ادامه‌ی ضرردهی کسب‌وکار Reality Labs است که وظیفه‌ی توسعه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و متاورس را برعهده دارد.

مارک زاکربرگ در جلسه‌ی اخیر با کارمندان متا گفت که معتقد است کار روی فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به‌موقع شروع شد. برخی از تحلیلگران می‌گویند متا بسیار زودتر از انتظارات به حوزه‌ی متاورس علاقه نشان داد. زاکربرگ می‌گوید دوران درخشان متاورس را در دهه‌ی ۲۰۳۰ خواهیم دید.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *