هوش مصنوعی مدل‌های سه‌بعدی می‌سازد + فیلم

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

انویدیا از روش جدیدی به اسم FlexiCubes برای خلق مدل‌های سه‌بعدی که در آن از هوش مصنوعی استفاده می‌شود، رونمایی کرد.

انویدیا در رویداد SIGGRAPH 2023 حضور قدرتمندی داشت و در آخرین روز آن از روش تولید مشبک یا مش (Mesh) جدیدی رونمایی کرد که FlexiCubes نام دارد. این روش با کمک هوش مصنوعی از پارامترهای منعطف بهره می‌برد که می‌تواند به‌طور دقیق و با کیفیت بالا امکان دستکاری این مش‌ها را فراهم کند.

روش FlexiCubes می‌تواند از قواعد فیزیک استفاده و خلق اشیا منعطف را در قالب مدل‌های سه‌بعدی آسان‌تر کند. انویدیا می‌گوید این روش می‌تواند به طراحان کمک کند تا از هوش مصنوعی برای خلق مش‌های باکیفیت در حوزه‌های مختلف بهره بگیرند.

FlexiCubes نسبت به روش‌های قبلی چه برتری‌هایی دارد؟

سازوکار FlexiCubes را می‌توان به‌عنوان جایگزینی برای تکنیک‌های فعلی استخراج مش مثل Marching Cubes استفاده کرد. این سازوکار جدید مش‌های چهاروجهی می‌سازد و در نمایش ریز جزئیات اشکال پیچیده عملکرد بهتری دارد.

نکته کلیدی در FlexiCubes معرفی پارامترهای «منعطف» است که امکان تنظیم دقیق مش‌ها را فراهم می‌کند. به‌روزرسانی این پارامترها در فرایند بهینه‌سازی موجب بهبود چشمگیر کیفیت مش می‌شود. این سازوکار همان چیزی است که FlexiCubes را از روش‌های سنتی تولید مش متمایز می‌کند.

کیفیت بالاتر FlexiCubes اجازه دستیابی به جزئیات بالاتر، افزایش واقع‌گرایی و بهبود صحت مدل‌های سه‌بعدیِ ساخته‌شده با هوش مصنوعی را فراهم می‌کند. مش‌هایی که با این روش ساخته می‌شوند، برای شبیه‌سازهای فیزیکی نیز مناسب‌ترند. معمولاً کیفیت مش در این شبیه‌سازی‌ها اهمیت زیادی دارد و به افزایش دقت و کاربرد آن‌ها کمک می‌کند.

این تکنیک جدید که توسط محققان انویدیا توسعه داده شده است، می‌تواند در حوزه‌های مختلفی از تولید بازی گرفته تا رندر اشیا سه‌بعدی در فیلم‌ها به کار آید. بااین‌حال، احتمالاً مدتی طول خواهد کشید تا FlexiCube توسط توسعه‌دهندگان به کار گرفته شود و شاهد استفاده از آن در بازی‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید  حذف صداهای مزاحم هنگام فیلم‌برداری در گوشی پیکسل 8

مش‌ها که معمولاً شبکه‌ای از چندضلعی‌ها هستند، در حوزه گرافیک کامپیوتری شکل یک جسم چندوجهی را توصیف می‌کنند. این مش‌ها به کامپیوترها کمک می‌کنند تا راحت‌تر اشیا گرافیکی را پردازش نمایند. حالا تولید آن‌ها با هوش مصنوعی آسان‌تر شده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *