رونمایی انتروپیک از مدل هوش مصنوعی جدید Claude 2

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

نسخه هوش مصنوعی جدید شرکت انتروپیک با نام Claude 2 که توان پردازش اطلاعات در آن بسیار بیشتر شده است، رونمایی شد.

حدود پنج ماه پس از عرضه هوش مصنوعی Claude که رقیبی برای ChatGPT محسوب می‌شد، شرکت «انتروپیک» (Anthropic) از نسخه جدید این هوش مصنوعی با نام Claude 2 رونمایی کرده که بالاخره یک رابط چت‌بات عمومی هم دارد و پاسخ‌های طولانی‌تری ارائه می‌کند، استدلال‌های بهتری دارد، کمتر دچار توهم می‌شود و در مجموع عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد.

هوش مصنوعی Claude 2 اکنون از طریق API یا در وب‌سایت بتای خود در آمریکا و بریتانیا در دسترس قرار دارد و می‌تواند حداکثر 100 هزار توکن معادل تقریبی 75 هزار کلمه را پردازش کند. این توان پردازشی نسبت به توان نسخه قبلی که 9 هزار توکن بود، افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

ویژگی‌های هوش مصنوعی Claude 2 از انتروپیک

همین افزایش تعداد توکن‌ها باعث می‌شود که Claude 2 بتواند پاسخ‌های طولانی‌تر و منطقی‌تری ارائه کند. این هوش مصنوعی حالا می‌تواند داستان‌های کوتاه بنویسد. انتروپیک می‌گوید قابلیت‌های برنامه‌نویسی Claude 2 نیز بهبود یافته و امتیاز آن در بنچمارک Codex HumanEval از 56 درصد در نسل قبلی به 71.6 درصد در نسل فعلی رسیده است.

Claude 2 در آزمون خواندن و نوشتن GRE هم امتیاز 90 درصد را کسب کرده است. این مدل حالا در زمینه پردازش متون هم عملکرد بهتری دارد. برای مثال، می‌تواند خروجی‌های بهتری را با شکلی مناسب در فرمت JSON XML و YAML ارائه کند.

این هوش مصنوعی از نظر پایداری وضعیت بهتری پیدا کرده و نسبت به Claude 1.3 تا دو برابر پاسخ‌های ایمن‌تری ارائه می‌کند. شرکت انتروپیک در ماه فوریه سرمایه‌ای 300 میلیون دلاری را از گوگل دریافت کرده بود تا روی یک هوش مصنوعی دوستانه‌تر کار کند.

بیشتر بخوانید  10 راه کاربردی برای کشف پروژه‌هایNFT

این شرکت می‌گوید هوش مصنوعی خود را در مقابل بسیاری از ترفندهای رایج در زمینه جیلبریک چت‌بات‌ها مقاوم کرده است. انتروپیک Claude 2 را با 328 درخواست «آسیب‌زننده» آزمایش کرده و می‌گوید محصول آن‌ها فقط در چهار مورد پاسخی داده که ممکن است خطرناک تلقی شود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *