با ۱۵ ویژگی شبکه اجتماعی تردز آشنا شوید

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

با رونمایی متا از پلتفرم «تردز»، این شبکه اجتماعی به‌سرعت در حال جذب طیف وسیعی از کاربران است. به‌نقل از متا، این نرم‌افزار به‌گونه‌ای طراحی شده که نسبت به دیگر پلتفرم‌های اجتماعی، تجربه‌ای فراگیرتر با امکان تعامل بیشتر را برای کاربران فراهم کند. تردز بخشی از چشم‌انداز بزرگ متا برای پروژه «متاورس» است، دنیایی مجازی که در آن افراد می‌توانند با یکدیگر و اشیاء دیجیتالی به‌روشی طبیعی و شهودی ارتباط برقرار کنند.

براساس گزارش CBS، این اپلیکیشن در فاصله 24 ساعت پس از انتشار، بیش از 70 میلیون بار دانلود شده است. تردز در فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل در بیش از 100 کشور از سراسر جهان در دسترس قرار دارد.

نحوه استفاده از تردز

تردز کارکردی شبیه به توییتر دارد و کاربران می‌توانند متن مورد نظر را نوشته و با یکدیگر به اشتراک بگذارند. بخش تاپیک‌ها نیز امکان ارسال پست‌های متنی با محدودیت ۵۰۰ کاراکتر را فراهم می‌کنند که شامل پیوند‌ها، عکس‌ها و ویدیوهایی با طول حداکثر ۵ دقیقه است. این ویژگی هم‌چنین امکان ارسال پیام خصوصی بین کاربران را فراهم می‌کند.

برای استفاده از Meta Threads، کاربران باید این برنامه را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کرده و سپس با حساب‌های کاربری فیس‌بوک یا اینستاگرام خود وارد شوند. سپس این برنامه از کاربران می‌خواهد که یک نمایه بسازند و علایق خود را انتخاب کنند. علاوه بر آن، کاربران می‌توانند به‌روزرسانی‌های متنی را به اشتراک گذاشته و به مکالمات عمومی بپیوندند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شبکه اجتماعی تردز، امکان به‌روزرسانی های وضعیت سفارشی است که می توان آن را با گروهی از دوستان منتخب به اشتراک گذاشت. کاربران می‌توانند از میان لیست استاتوس‌های از پیش تعیین شده مورد مدنظر خود را انتخاب کرده یا وضعیت (استاتوس) خاص خود را ایجاد کنند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا فعالیت در حال انجام خود را با گروهی منتخب از دوستان خود به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید  حذف حساب‌های غیرفعال گوگل از ۱۰ آذر

کاربران بلافاصله پس از نصب و ورود به برنامه می‌توانند کاوش در دنیای مجازی و تعامل با سایر کاربران را آغاز کنند. اغلب ویژگی‌های Meta Threads بصری و کاربری آسانی دارند، با این حال آموزش‌ و راهنما نیز برای کمک به کاربران برای شروع کار در دسترس هستند. با توجه به محبوبیت ناگهانی این برنامه، دانستن برخی از ویژگی های کلیدی Meta Threads برای کاربران مهم است.

ویژگی‌های شبکه اجتماعی تردز

۱. آواتارهای شبکه اجتماعی تردز

آواتارهای Meta Threads، نمایه‌های دیجیتالی قابل تنظیم کاربران هستند که در پلتفرم‌های متا از جمله فیس‌بوک، مسنجر، استوری‌های اینستاگرام و دی‌ام‌ها قابل استفاده هستند. کاربران می‌توانند آواتارهای خود را با طرح‌های بدن، موها و بافت‌های لباس سفارشی‌سازی کنند.

فروشگاه Meta Avatars همچنین دارای مجموعه‌ای از لباس‌های دیجیتالی را از برندهای مد محبوب مانند Balenciaga، Prada و Thom Browne ارائه می‌دهد. از آواتارها می‌توان برای انتقال شخصیت، حس شوخ‌طبعی و حس مد کاربر استفاده کرد.

۲. فضاهای مجازی

کاربران می‌توانند فضاهای مجازی خود مانند اتاق‌ها یا کل ساختمان‌ها را ایجاد و سفارشی‌سازی کنند. از این فضاها می‌توان برای گفتگو، بازی یا فعالیت‌های دیگر استفاده کرد.

۳. تعاملات اجتماعی

از آنجا که Meta Threads برای تسهیل تعاملات اجتماعی بین کاربران طراحی شده است، بنابراین کاربران می توانند با یکدیگر چت کنند، به گروه ها بپیوندند و در رویدادهای مختلف شرکت کنند.

۴. اشیاء مجازی

کاربران می توانند اشیاء مجازی مانند مبلمان، وسایل نقلیه و موارد دیگر را ایجاد کرده و با آنها تعامل داشته باشند. از این اشیا می‌توان برای تزئین فضاهای مجازی و یا سایر اهداف دیگر استفاده کرد.

بیشتر بخوانید  ماسک برای نبرد احتمالی با زاکربرگ آموزش می‌بیند

۵. بازی در شبکه اجتماعی تردز

اپلیکیشن Meta Threads دارای بازی‌های مختلفی است که می‌توانند کاربران را سرگرم خود کنند. این بازی ها مجموعه‌ای شامل پازل‌های ساده تا بازی های چند نفره پیچیده‌تر را در بر می‌گیرد.

۶. بازارهای مجازی شبکه اجتماعی تردز

کاربران می‌توانند اقلام مجازی مانند لباس، لوازم جانبی و سایر اشیاء را خریداری کرده با بفروشند. این بازارها به گونه‌ای طراحی شده اند که کاربر پسند بوده و استفاده از آنها آسان است.

۷. واقعیت مجازی

شبکه اجتماعی تردز متا به‌گونه ای طراحی شده است که با هدست‌های واقعیت مجازی سازگار باشد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد دنیای مجازی را به شیوه‌ای فراگیرتر تجربه کنند.

۸. حریم خصوصی

Meta Threads شامل انواع مختلفی از ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی مانند توانایی کنترل و محدود کردن افرادی است که می‌توانند نمایه و اطلاعات شما را ببینند.

۹. قابلیت دسترسی در شبکه اجتماعی تردز

Meta Threads به سادگی برای کاربران دارای معلولیت قابل دسترسی است و دارای ویژگی هایی مانند پشتیبانی از تبدیل متن به گفتار و صفحه خوان است.

۱۰. امنیت 

Meta Threads شامل انواع ویژگی‌های امنیتی برای محافظت از کاربران در برابر تهدیدات سایبری مانند بدافزارها و حملات فیشینگ است.

۱۱. افزایش حریم خصوصی و کنترل

بخش موضوعات (Status) با اعطای کنترل کامل به کاربران به محدود کردن و انتخاب افرادی که می‌توانند پست های آنها را مشاهده کنند، حریم خصوصی را در اولویت قرار می دهند.

۱۲. ارسال حداکثر ۵۰۰ کاراکتر

پست‌های موضوعات می‌توانند حداکثر ۵۰۰ کاراکتر داشته باشند و می‌توانند شامل لینک‌ها، عکس‌ها و ویدیوها تا ۵ دقیقه باشند.

بیشتر بخوانید  بهترین گوشی‌های هوشمند تابستان 1402

۱۳. نسخه متنی اینستاگرام، ویژگی جالب شبکه اجتماعی تردز

Threads یک نسخه متنی از اینستاگرام است که به کاربران اجازه می‌دهد به‌روزرسانی‌ها را به اشتراک بگذارند و با دیگران در زمان واقعی ارتباط برقرار کنند.

۱۴. فضای مجزا برای به‌روزرسانی‌های آنی و مکالمات عمومی

تردز فضای جداگانه ای را برای به‌روزرسانی آنی وضعیت و مکالمات عمومی ارائه می دهند که با فید اصلی اینستاگرام متفاوت است.

۱۵. برنامه همراه در اینستاگرام 

Threads یک برنامه مکمل برای اینستاگرام است و کاربران می‌توانند حساب اینستاگرام خود را با Threads ادغام کنند.

منبع: گجت‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *