چرا قیمت بیت‌کوین رشد کرد؟ / آیا روند صعودی بیت‌کوین ادامه خواهد داشت؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

بیت‌کوین (BTC) برای اولین بار از 10 ژوئن 2022 از مرز 30000 دلار عبور کرد، اما چرا؟ به باور بسیاری آرام شدن تلاطم بانکی در ماه مارچ و خوش‌بینی نسبی سرمایه‌گذاران نسبت به سیاست‌های پولی بانک مرکزی ایالات متحده دو دلیل اصلی این اتفاق است.

بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار بر اساس ارزش اخیراً با قیمت 30237 دلار معامله شد که نشان دهند 6.75 درصد افزایش قیمت در 24 ساعت گذشته است.

بررسی بازار اوراق قرضه نشان می‌دهد که اسکناس دو ساله خزانه‌داری ایالات متحده از اوج 5 درصد در اوایل ماه مارس به زیر 4 درصد رسیده است، زیرا معامله‌گران به سرعت انتظارات خود را نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تغییر دادند.

ریچارد میکو، مدیرعامل و مدیر ارشد حقوقی بنکسا می‌گوید: «احتمالاً در نتیجه این مسئله همچنان نقدینگی زیادی به بازار تزریق خواهد شد. در حال حاضر، بیت‌کوین بهترین دارایی سال 2023 بوده است و معمولاً دارایی است که سریع‌ترین و شدیدترین واکنش را به این نوع تغییرات پولی نشان می‌دهد.»

بیت‌کوین آخرین بار در 10 ژوئن به بالای 30000 دلار رسید. در سه هفته گذشته با ارزیابی سرمایه‌گذاران محتاط، قیمت بیت‌کوین در حدود 28000 دلار بوده است. تأثیر یک رکود تقریباً بانکی، ادامه فشارهای تورمی و سایر عدم قطعیت‌های اقتصاد کلان. بیت‌کوین پس از شروع سال 2023 که قیمتی حدود 16600 دلار داشت تا به امروز حدود 80 درصد رشد داشته است.

کریپتو در ماه ژانویه با نشانه‌هایی مبنی بر کاهش تورم افزایش قیمت را تجربه کرد، سپس بیت‌کوین در فوریه متوقف شد اما در اواخر مارس پس از ورشکستگی بانک‌های سیلیکون‌ولی و سیگنچر زمانی که برخی از سرمایه‌گذاران ثبات سیستم پولی فعلی را زیر سوال بردند و اشتهای خود را برای دارایی‌هایی که ارزش خود را حفظ می‌کنند، نشان دادند دوباره اوج گرفت. همچنین اخیراً طلا افزایش قیمت یافت و برای اولین بار از سال 2020 به بالای 2000 دلار رسید.

بیشتر بخوانید  هر آنچه از رقیب اینستاگرامی توییتر می‌دانیم

میکو خاطرنشان کرد که مطمئناً یک تغییر روایت اتفاق می‌افتد زیرا بحران بانکی به شدت بیت‌کوین را تغذیه می‌کند. وی افزود: بیت‌کوین همچنین به‌عنوان یک دارایی با قابلیت ذخیره ارزش خوب و قابل اعتماد در نظر گرفته می‌شود که فاقد مشکلاتی است که با ذخیره پول شما از طریق یک واسطه شخص ثالث یا یک بانک پیش می‌آید.

میکو در پایان گفت: دلارزدایی نیز به طور فزاینده‌ای به بخشی از روایت بازار تبدیل می‌شود که پذیرش بیت‌کوین را تسریع می‌کند. به طور خلاصه شما با بیت‌کوین تبدیل به بانک خود می‌شوید. با توجه به نوسانات اخیر، پیش بینی کردن دشوار است، اما اگر حرکت صعودی در مورد بیت‌کوین ادامه یابد، تعجب نمی‌کنم.

باب راس، یکی از بنیان‌گذاران سولوجنیک، یک شبکه مبتنی بر بلاک‌چین برای توکن‌سازی اوراق بهادار، خاطرنشان کرد که بیت‌کوین از سهام جدا شده است و “جذابیت فزاینده خود را به عنوان یک پناهگاه امن برای سرمایه‌گذاران” نشان داده است.

راس در ایمیلی به کوین دسک نوشت: در حالی که دوره 2020-2021 به عنوان لحظه پیشرفت بیت‌کوین تلقی می‌شد، زمان کنونی واقعاً نشان دهنده ورود آن به صحنه جهانی به عنوان یک دارایی مهم و بزرگ است. در میان بی ثباتی ژئوپلیتیکی شدید، سیستم‌های بانکی متزلزل و نگرانی‌های فزاینده پیرامون ارزهای ذخیره، بیت‌کوین به عنوان پناهگاه قابل اعتمادی که بسیاری انتظار داشتند ظاهر شده است. این مقطع حیاتی نشان دهنده پیشرفتی اساسی برای دارایی‌های دیجیتال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *