چگونه سیستم عامل visionOS اپل راه را برای پذیرش متاورس هموار می‌کند؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

آینده متاورس ممکن است در محصول جدید اپل یعنی ویژن پرو نهفته باشد، اما این آینده در سخت‌افزار آن نیست.

آینده متاورس در حال حاضر با پشتیبانی اینستاگرام از NFT، رشد ضعیف بسیاری از پروژه‌های متاورس، طبقه‌بندی امنیتی بالقوه برای توکن‌های متاورس مانند SAND و MANA و به‌ویژه راه‌اندازی ویژن پرو اپل بدون اشاره به متاورس بسیار مورد بحث است.

با این حال، صرفاً نام نبردن از متاورس به این معنا نیست که اثری از آن در محصول اپل نیست.

اپل به دلیل ارائه محصولات از روی دست رقبای خود حسابی بدنام است، پس بعید نیست با توجه به استقبال مختلط از مفاهیم متاورس در سراسر حوزه عمومی گسترده‌تر، از اصطلاحات بحث‌برانگیز اجتناب کند و بر ارائه یک تجربه واقعا منحصر به فرد تمرکز کند.

به نظر می رسد این تجربه یک سیستم عامل متاورس (OS) باشد، زیرا اپل ویژن پرو با استفاده از visionOS، یک سیستم عامل جدید در مجموعه اپل، که قبلاً شامل MacOS، iOS، WatchOS و iPadOS است، راه اندازی می‌شود.

ویژن او اس متاورس اپل است، مجموعه‌ای از برنامه‌های تعاملی برجسته که خود را در محیط اطراف کاربر قرار می‌دهند واقعیت را به ترکیبی از واقعیت فیزیکی و دیجیتالی تبدیل می‌کنند.

با کشف و آزمایش راه‌های جدید برای تعامل در فضای دیجیتال، آینده فراواقعی در حال تکامل است. علاوه بر این در حالی که اپل اغلب در تجربه کاربری پیشرو است، این بار یک بازار جدید پیش روی غول دیجیتال قرار دارد.

ماتیاس لاپوشین، مدیر بازاریابی سنسوریوم تاکید می‌کند که تمرکز اپل بر سخت‌افزار و سیستم عامل نشان دهنده تعهد آن به فناوری‌های نوظهور مانند محاسبات فضایی و متاورس است. او معتقد است فقدان کلمات کلیدی مانند «metaverse» یا «AI» در اعلامیه اپل نشان دهنده بی‌علاقگی یا عدم فعالیت آن در محاسبات فضایی نیست.

بیشتر بخوانید  ایلان ماسک به زندان افتاد! + عکس

او توضیح داد که تاکید اپل بر روی ویژن پرو و visionOS بر تعهد آن به ارائه دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های درجه یک به عنوان سکوی پرشی برای فناوری‌های نوظهور تاکید می‌کند. تمرکز اپل بر روی سخت‌افزار، تعهد این شرکت را برای پیشبرد مرزهای بازی‌های واقعیت مجازی، تجربیات واقعیت افزوده و متاورس با پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی برجسته می‌کند.

به گفته لاپوشین، تصمیم اپل برای استفاده از واقعیت ترکیبی به عنوان پلی به سوی متاورس یک حرکت استراتژیک است. او گفت: اپل، از طریق لنز XR، به دنبال ابهام‌زدایی از متاورس و عادی‌سازی انتقال به سمت آن است.

اپل با توسعه اکوسیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که امکان تجربه‌های همه‌جانبه را فراهم می‌کند، آینده خود را می‌سازد و راه را برای پذیرش جریان اصلی پلتفرم‌های متاورس هموار می‌کند.

لاپوشین با پیش‌بینی کاربردهای بالقوه ویژن پرو می‌گوید: تصور کنید که یک دی جی با کنترل هوش مصنوعی برای یک مهمانی خانگی تولید کنید یا درگیر اجرای مجازی شخصیت‌های تاریخی مانند سالوادور دالی باشید. همگرایی سرگرمی، آموزش و فناوری همه‌جانبه با معرفی دستگاه‌هایی مانند ویژن پرو به واقعیت ملموس تبدیل می‌شود.

به باور لاپوشین راه‌اندازی ویژن پرو اپل اشاره‌ای به آینده است – آینده‌ای که در آن غوطه‌ور شدن و تعامل در تجارب دیجیتال ما نقش محوری دارد. اپل با تعبیه قابلیت‌های محاسباتی فضایی در دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های خود، در حال جهش به جلو است و تحول صنایع متاورس، VR و XR را تسریع می‌کند.

در این میان سیستم عامل جدید اپل یعنی ویژن او اس همان پلی است که قرار است انتقال نرم انسان‌ها از جهان فیزیکی به جهان فرافیزیکی یا متاورس را هموار کند. پرسش مهم این جا است که این الگو تا چه حد عملیاتی است و رنگ واقعیت به خود می‌گیرد؟

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی صحبت انسان با حیوانات را ممکن می‌کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *