آموزش لینک گذاشتن در استوری اینستاگرام

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

استوری‌های اینستاگرام به روشی محبوب برای کسب‌وکارها و افراد تبدیل شده‌اند تا با دنبال‌کنندگان خود ارتباط برقرار کنند. استوری‌ها روشی سرگرم‌کننده و جذاب برای به‌اشتراک‌گذاری محتوا فراهم می‌کنند و با اضافه‌کردن لینک، می‌توانید افراد بیشتری را به‌ وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین خود جلب کنید و فروشتان را افزایش دهید. راه دیگر کپشن‌نویسی حرفه‌ای است که می‌تواند به شما در بیشتر دیده‌شدن کمک کند.

زمانی‌که لینک‌های استوری برای اولین‌بار اجرا شدند، به حالت کشیدن به‌ بالا (Swipe-up) بودند و تنها برای حساب‌های اینستاگرام با بیش از ۱۰ هزار دنبال‌کننده در دسترس قرار گرفتند. ویژگی سوایپ به بالا دیگر وجود ندارد و با استیکر اشتراک لینک جایگزین شده است که دردسترس همه‌ی کاربران قرار دارد.

استیکر اشتراک لینک در استوری اینستاگرام چیست؟

همچون انواع دیگر استیکرها در اینستاگرام مانند موقعیت مکانی و نظرسنجی و سؤالات، استیکر لینک در استوری اینستاگرام راه دیگری برای شخصی‌سازی پست‌های استوری شما هستند.

همان‌طور‌که گفتیم، برخلاف ویژگی Swipe-up استوری که اکنون دیگر غیرفعال شده است و تنها برای حساب‌هایی با بیش از ۱۰ هزار دنبال‌کننده در‌دسترس قرار داشت، استیکر لینک در استوری برای همه دردسترس است و از آن برای اشتراک‌گذاری لینک به محصولات، ویدئوهای یوتیوب و… می‌توان استفاده کرد.

چگونه به استوری اینستاگرام خود لینک اضافه کنیم؟

فرایند اضافه‌کردن لینک به استوری اینستاگرام بسیار ساده‌ است. برای شروع این مراحل را دنبال کنید:

  • برای اضافه‌کردن لینک به استوری اینستاگرام خود، ابتدا باید استوری جدیدی ایجاد کنید. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و روی آیکون مثبت در گوشه‌ی سمت چپ بالای صفحه‌ی خود ضربه بزنید.
  • شما می‌توانید عکس یا ویدئو جدید بگیرید یا عکس موجود را از گالری دوربین خود انتخاب کنید.
  • روی آیکون استیکر در بالای صفحه ضربه بزنید.
  • روی link ضربه بزنید.
  • URL وب‌سایتی که می‌خواهید دنبال‌کنندگانتان را به آن هدایت کنید، جای‌گذاری کنید و سپس روی Done ضربه بزنید.
  • برای تغییر رنگ فونت، می‌توانید روی لینک ضربه بزنید و برای جابه‌جایی لینک را بکشید و برای تغییر اندازه لینک، می‌توانید آن را به‌دلخواه کوچک و بزرگ کنید.
بیشتر بخوانید  ۱۰۰۰۰ نفر دیگر از نیروهای شرکت متا اخراج شدند

بعد از اضافه‌کردن لینک، می‌توانید طبق معمول استوری اینستاگرام خود را پست کنید. روی دکمه‌ی «Your Story» در پایین صفحه ضربه بزنید تا استوری خود را با دنبال‌کنندگان خود به‌اشتراک بگذارید.

نکاتی درباره‌ی اضافه‌کردن لینک به استوری اینستاگرام

حالا که می‌دانید چگونه به استوری اینستاگرام خود لینک اضافه کنید، چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از این ویژگی نهایت استفاده را ببرید:

  • برای تشویق دنبال‌کنندگان خود به‌منظور کلیک روی لینک شما، کال تو اکشن (Call To Action) به استوری خود اضافه کنید. کال تو اکشن (Call To Action) که با نام‌های دیگری چون فراخوانی و دعوت به اقدام نیز شناخته می‌شود، درخواست شما از مخاطبانتان است تا آنان را به انجام کاری خاص تشویق کنید.
  • اگر در حال تبلیغ محصول یا فروش خاصی هستید، حتماً لینک خود را به‌طور منظم به‌روزرسانی کنید تا از مرتبط‌بودن آن مطمئن شوید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا از فرستادن دنبال‌کنندگان خود به لینک مُرده جلوگیری کنید.
  • از ابزاری مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای ردیابی کلیک‌ها روی لینک خود استفاده کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا ببینید استوری‌های اینستاگرام چقدر در هدایت ترافیک به سمت وب‌سایت شما مؤثرند.

جمع‌بندی

علاوه‌بر گذاشتن ریلز، اضافه‌کردن لینک به استوری اینستاگرام راهی ساده، اما مؤثر برای افزایش تعامل با دنبال‌کنندگان و هدایت ترافیک به‌سمت وب‌سایت شما است که می‌توانید نهایت استفاده را ببرید و نتیجه‌اش را ببینید.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *