آموزش حذف اکانت فیسبوک

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

وقتی در سال ۲۰۱۸ اطلاعات پروفایل ۵۰ میلیون نفر از کاربران فیسبوک دراختیار کمبریج آنالیتیکا قرار گرفت، تعداد زیادی از کاربران عطای فیسبوک را به لقایش بخشیدند و حساب خود را برای همیشه حذف کردند. افزون‌بر نگرانی درباره‌ی حریم خصوصی، از زمان پیدایش توییر و به‌دنبال آن اینستاگرام و تیک‌تاک، فیسبوک برای خیلی‌ها فقط به خاطره‌ای تبدیل شد که در سالیان نه‌چندان دور در آن اوقات خوشی را سپری کرده‌اند.

اگر به‌ هر دلیلی احساس می‌کنید باید اکانت خود را موقتاً یا برای همیشه حذف کنید، در این مقاله از زومیت با نحوه‌ی انجام این کار آشنا خواهید شد.

حذف اکانت فیسبوک به‌سادگیِ دیلیت اکانت واتساپ نیست؛ بااین‌حال، مراحل چندان دشواری پیش‌ روی شما نخواهد بود.

حذف موقت اکانت فیسبوک

در سال‌های گذشته، فیسبوک یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب به‌شمار می‌رفت و بدیهی است که همه‌ی ما اطلاعاتی در آن داشته باشیم که شاید دلمان نخواهد برای همیشه نابود شوند. در چنین شرایطی، شاید حذف موقت اکانت فیسبوک راه‌حل بهتری باشد؛ زیرا درحالی‌که حساب کاربری کاملاً غیرفعال است، اطلاعات حسابتان حفظ می‌شوند و هر زمان که بخواهید، با ورود دوباره به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. نحوه‌ی حذف موقت حساب فیسبوک به‌شرح زیر است:

  • اپلیکیشن فیسبوک را باز کنید و روی نماد سه‌خط یا همبرگری ضربه بزنید.
  • به Setting & Privacy بروید و سپس Setting را انتخاب کنید.
  • حالا روی Account Center ضربه بزنید و سپس به Personal details بروید.
  • اکنون Account ownership and control و سپس Deactive or deletion را لمس کنید.
  • در این‌جا حساب مدنظرتان را انتخاب کنید.
  • دو گزینه‌ی حذف و دی‌اکتیو اکانت را پیش‌ رو خواهید داشت. برای حذف موقت اکانت، Deactive account را تیک بزنید.
  • پس از انتخاب Continue، باید رمزعبور حساب را وارد کنید و مجدداً روی Continue ضربه بزنید.
  • درادامه، فیسبوک از شما می‌خواهد در میان گزینه‌های موجود دلیل خود را برای دی‌اکتیوکردن انتخاب کنید.
  • در مرحله‌ی آخر، تنها کافی است Continue را انتخاب کنید تا از فیسبوک خارج شوید و اکانت غیرفعال شود.
بیشتر بخوانید  موج جدید مقابله با غول‌های فناوری به بریتانیا رسید

اگر می‌خواهید مدت زیادی دی‌اکتیو بمانید، در بخش Reactivating your account از منو کشویی، گزینه‌ی Don’t reactive automatically را تیک بزنید. در حالت عادی، فیسبوک به‌طور خودکار پس از ۷ روز حساب شما را فعال خواهد کرد.

حذف دائمی اکانت فیسبوک

پیش از اینکه تصمیم خود را درباره‌ی حذف دائمی اکانت فیسبوک نهایی کنید، بهتر است بدانید که پس از حذف حساب از جانب فیسبوک، حساب فعلی را به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان بازیابی کرد. برای حذف اکانت فیسبوک، مراحل اولیه را مانند روش غیرفعال‌کردن پیش ببرید و سپس مثل فرایند زیر عمل کنید:

  • در صفحه‌ی Deactive or deleting، این‌ بار گزینه‌ی Delete account را انتخاب کنید.
  • در این‌جا فیسبوک با دلخوری تمام، از شما می‌خواهد دلیل خود را تیک بزنید تا شاید با رفع مشکل شما را از تصمیمتان منصرف کنید. دلیل خود را انتخاب کنید و Continue را بزنید.
  • در مرحله‌ی بعد، فیسبوک بازهم ضمن ابزار تأسف، می‌گوید اگر نگران مسائل امنیتی هستید، اجازه بدهید در این زمینه به شما کمک کند. با انتخاب Continue به مرحله‌ی بعد بروید.
  • در این بخش، فیسبوک نکات مهمی را خاطرنشان می‌کند؛ از‌جمله اینکه پس از حذف امکان بازیابی حساب را نخواهید داشت یا درصورت تمایل، می‌توانید به‌جای حذف حساب، از گزینه‌ی دی‌اکتیو استفاده کنید تا همچنان به مسنجر دسترسی داشته باشید. همچنین، به شما امکان می‌دهد تا تصاویر و پست‌های موجود در حسابتان را در دستگاه خود ذخیره کنید.
  • در بخش آخر، اسامی وب‌سایت‌هایی را مشاهده خواهید کرد که از‌طریق فیسبوک وارد آن‌ها شده‌اید و درصورتی‌که اکانت فیسبوک را حذف کنید، حساب‌های مذکور حذف می‌شوند و باید حساب جدیدی ایجاد کنید.
  • پس از بررسی این نکات، رمزعبور خود را وارد کنید و روی Continue ضربه بزنید.
  • درآخر، تنها کافی است روی Delete profile ضربه بزنید.
بیشتر بخوانید  آموزش حذف اطلاعات گوشی اندرویدی سرقت‌شده از راه دور

به‌گفته‌ی فیسبوک، فرایند حذف دائمی اکانت پس از ۳۰ روز انجام می‌شود و تا این زمان فرصت دارید حساب خود را مجدداً فعال کنید؛ درغیر‌این‌صورت، برای همیشه حذف خواهد داشت.

دیلیت اکانت فیسبوک با لینک مستقیم روش ساده‌تری است که می‌توانید برای حذف اکانت فیسبوک استفاده کنید. پیش از انجام این کار، ابتدا ازطریق مرورگر گوشی یا دسکتاپ وارد فیسبوک شوید و سپس لینک زیر را در مرورگر تایپ کنید.

https://www.facebook.com/help/delete_account

با واردکردن این پیوند در مرورگر دسکتاپ، با صفحه‌ای مشابه زیر مواجه خواهید شد. در این‌جا نیز مانند روش قبل، فیسبوک به شما امکان می‌دهد اطلاعات خود را ذخیره کنید تا بعداً به آن‌ها دسترسی داشته باشید یا صرفاً برای غیرفعال‌نشدن مسنجر و از‌دست‌نرفتن چت‌ها،‌ از حذف حساب منصرف شوید و در عوض آن را دی‌اکتیو کنید.

با انتخاب Delete account، حسابتان برای همیشه حذف خواهد شد.

بازیابی اکانت فیسبوک پس از حذف

همان‌طور‌که اشاره شد، پس از انجام مراحل حذف حساب، فیسبوک بعد از گذشت ۳۰ روز فرایند حذف را آغاز خواهد کرد؛ ازاین‌رو، در طول این مدت می‌توانید مجدداً به حساب خود وارد شوید تا فیسبوک از حذف حسابتان صرف‌نظر کند.

برای بازیابی اکانت فیسبوک پس از حذف، نیازی نیست کار خاصی انجام دهید. فقط باید مثل همیشه نام کاربری و رمزعبورتان را درج کنید و به حسابتان وارد شوید.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *