لاماری ایما هیبریدی جذاب در راه بازار ایران + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

شرکت آرین موتور لیست مشخصات و آپشن‌های لاماری ایما هیبریدی را منتشر کرد.

شرکت آرین موتور پس از عرضه موفقیت‌آمیز لاماری ایما قصد دارد نسخه هیبرید آن را نیز به بازار ایران عرضه کند. در همین راستا این خودروساز بخش خصوصی لیست مشخصات و آپشن‌های این شاسی بلند جذاب چینی را منتشر کرده که در ادامه جزئیات آنها را بررسی خواهیم کرد.

مشخصات فنی

لاماری ایما هیبریدی به یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ و یک موتور برقی مجهز شده که در مجموع می‌توانند قدرتی برابر با ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برسانند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

این شاسی بلند هیبریدی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۵.۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که چنین ارقامی آن را به یکی از خودروهای پاک با کارایی بالای بازار ایران تبدیل خواهد کرد. ضمن این‌که این شاسی بلند هیبریدی در فضای شهری فقط از ۴۰ درصد توان پیشرانه بنزینی خود استفاده می‌کند که نتیجه آن کاهش مصرف سوخت و کاهش میزان آلایندگی هوا خواهد بود.

بخش طراحی

لاماری ایما هیبریدی در بخش طراحی نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده است. در واقع طراحان در بخش نمای جلوی این شاسی بلند چینی با بازنگری کامل سپر و ایجاد حالت V شکل در لبه بالای جلوپنجره توانستند آن را بیش از پیش به لامبورگینی اوروس شبیه کنند. از سایر ویژگی‌های طراحی این بخش می‌توان به عضلانی‌تر شدن ورودی هوای مرکزی سپر، نصب دو قطعه کرومی عمودی در دو طرف سپر و ایجاد حالت عمودی در چراغ‌های اصلی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  فوری / واریز حقوق مرداد این افراد با ۲۰ درصد افزایش

طراحان در نمای کناری نیز لبه پایین درها را تغییر دادند و اکنون در این بخش یک قطعه پلاستیکی مشکی‌رنگ با نوار کرومی به‌چشم می‌خورد. در نمای عقب نیز طراحان، سپر و دیفیوزر را بازنگری کردند و مکان نصب پلاک نیز به بخش دیفیوزر منتقل شده است. طراحان با استفاده از دو خروجی هوای مصنوعی در پایین چراغ‌ها نیز توانستند نمای اسپرتی را به‌وجود آورند.

تصاویر منتشر شده در وب‌سایت آرین پارس موتور نشان می‌دهد که تغییرات خاصی برای کابین در نظر گرفته نشده و طراحان فقط با قطعات دکوراتیو و دوخت‌هایی با رنگ سبز فسفری توانستند این نسخه را با نسخه X متمایز کنند و نمای جذاب‌تری را به‌وجود آورند.

امکانات رفاهی و ایمنی

لاماری ایما هیبرید همانند نسخه X از امکانات متعددی چون سنسور پارک جلو، صندوق بار برقی، صندلی راننده مجهز به سردکن و ماساژور، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صندلی‌های برقی جلو، چراغ‌های جلو LED، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، سیستم هشدار برخورد از جلو و سیستم هشدار خروج از خط بهره می‌برد.

از امکانات استاندارد نسخه هیبریدی لاماری ایما نیز می‌توان به سقف پانوراما با بخش بازشو، آینه‌های کناری برقی مجهز به گرم‌کن، تنظیم صندلی شاگرد از ردیف دوم، صندلی برقی راننده، تهویه اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کیسه هواهای ایمنی، دوربین عقب، سنسور باران، کلاستر و مانیتور یکپارچه، دی‌لایت، اتولایت، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، سنسور عقب، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی اشاره کرد.

منبع: گجت‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *