اضافه شدن «شخصیت‌های دیجیتالی هوش مصنوعی» به اینستاگرام از ماه آینده

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
شخصیت‌های دیجیتالی هوش مصنوعی از ماه آینده به پلتفرم‌های فیسبوک و اینستاگرام خواهند آمد.
خبرگزاری فایننشال تایمز در گزارشی اختصاصی می‌گوید متا ماه آینده‌ی میلادی شخصیت‌هایی دیجیتالی (پرسونا) که بر پایه‌ی هوش مصنوعی توسعه داده شده‌اند را به سرویس‌هایی مثل فیسبوک و اینستاگرام اضافه می‌کند. کاربران به‌لطف پرسونا می‌توانند به راهکار جدیدی برای جست‌و‌جو، دریافت پست‌های پیشنهادی و تعامل با سرویس‌های متا دسترسی پیدا کنند.

منابع آگاه به فایننشال تایمز گفته‌اند چت‌بات‌های موردبحث ممکن است با شخصیت‌های متمایز ارائه شوند؛ برای نمونه یکی از این شخصیت‌ها صرفا روی پیشنهاد سفر تمرکز دارد و استایلش مثل افراد موج‌سوار است؛ چت‌باتی دیگر همچون آبراهام لینکلن صحبت می‌کند.

انتشار عمومی پرسونا به متا کمک می‌کند که در دو حوزه وارد رقابت جدی شود. از یک طرف چت‌بات‌های داخلی می‌توانند باعث افزایش تعامل با سرویس‌هایی مثل فیسبوک و اینستاگرام شوند، خصوصاً در شرایطی که محبوبیت تیک‌تاک همچنان ادامه دارد و این شبکه‌ی اجتماعی جایگاه پلتفرم‌های متا را به خطر انداخته است. از یک طرف دیگر، پرسوناها می‌توانند به همه نشان دهند که متا در رقابت‌ با شرکت‌هایی مثل مایکروسافت و گوگل و OpenAI، چه توانایی‌هایی در حوزه‌ی هوش مصنوعی دارد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، پیش‌تر تأیید کرده بود که «شخصیت‌های دیجیتالی هوش مصنوعی» به محصولات این شرکت اضافه می‌شوند. او اوایل سال ۲۰۲۳ اعلام کرد متا گروه جدیدی با تمرکز بر هوش مصنوعی مولد تشکیل داده است. زاکربرگ در آن زمان گفت: «در حال آزمایش تجربه‌هایی با متن(نظیر چت در واتساپ و مسنجر)، عکس(نظیر ساخت فیلتر اینستاگرام و فرمت تبلیغاتی) و ویدیو و تجربه‌های چندحالته هستیم.»

یک افشاگر در شبکه‌ی اجتماعی ایکس مدتی پیش گفت در کد منبع اینستاگرام قابلیتی تحت عنوان «چت با یک هوش مصنوعی» پیدا کرده است که می‌تواند سؤالات را پاسخ دهد و در قالب ۳۰ شخصیت مختلف هوش مصنوعی با شما سخن بگوید. افشاگر گفت که احتمالا چت‌بات‌های موردبحث به کاربران برای نوشتن پیام کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی با اخبار، فیلم‌سازی و آموزش چه خواهد کرد؟

زاکربرگ هفته‌ی گذشته در جدیدترین کنفرانس مالی متا نیز به پروژه‌های هوش مصنوعی این شرکت اشاره کرد. مدیرعامل متا گفت این شرکت پروژه‌های هوش مصنوعی را ازطریق مدل زبانی بزرگ LLaMA توسعه می‌دهد.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *