اضافه شدن قابلیت ویرایش بخشی از داخل تصویر به هوش مصنوعی میدجرنی

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

با استفاده از ویژگی Vary (Region)، شما قادر به ویرایش محدوده‌ای خاص در داخل تصویر خواهید بود.

هوش مصنوعی میدجرنی که یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تولید تصویر محسوب می‌شود، بالاخره از عرضه قابلیتی خبر داد که کاربرها مدت‌هاست منتظر آن بوده‌اند. این ویژگی که Vary (Region) نام دارد، به شما اجازه می‌دهد تا محدوده‌ای خاص در داخل تصویر را ویرایش کنید.

به‌گزارش Decrypt، کاربران میدجرنی با قابلیت Vary می‌توانند بخشی از تصویر را انتخاب و آن را با کمک فرمان‌های متنی دستکاری کنند. برای مثال، اگر کاربر بخشی از داخل تصویر را دوست نداشته باشد، می‌تواند آن را انتخاب کند و به هوش مصنوعی بگوید که به نحوی آن بخش را تغییر بدهد.

این ویژگی پیش‌تر در برخی از ابزارهای مشابه با عنوان Inpainting در دسترس قرار داشت، اما میدجرنی فاقد آن بود. البته این هوش مصنوعی از Outpainting برای گسترش قاب تصاویر بهره می‌برد، اما مدت‌ها بود که کاربران خواستار ویژگی دستکاری عناصر داخل تصاویر نیز بودند.

چگونه از قابلیت ویرایش داخل تصاویر در میدجرنی استفاده کنیم؟

برای استفاده از قابلیت Vary کافی است یک تصویر بسازید و روی گزینه Upscale بزنید. سپس دکمه Vary (Region) را انتخاب کنید. حالا می‌توانید محل موردنظر خود را تعیین نمایید و با نوشتن توصیف چیزی که می‌خواهید، به هوش مصنوعی اجازه دهید تا کارش را انجام دهد.

البته باید گفت که این ویژگی هنوز عملکرد پایداری ندارد و همیشه پاسخ درستی به شما نمی‌دهد. به‌علاوه، ظاهراً نمی‌توان انتظار زیادی از دقت آن داشت و خود توسعه‌دهندگان میدجرنی هم به این مسئله واقف هستند.

تیم میدجرنی در دیسکورد خود نوشته‌اند: «در بهترین شرایط می‌توانید از قابلیت ‘ترکیب اعلان’ به‌عنوان یک سیستم جامع Inpainting استفاده کنید. اما به شما یادآوری می‌کنیم که استفاده از این قابلیت می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، چون سیستم ممکن است در برابر پذیرش مقصود شما مقاومت کند. (از این بابت متأسفیم!)»

بیشتر بخوانید  ChatGPT برای ویندوز 95 کد فعال‌سازی تولید کرد

این شرکت همچنین پیشنهاد می‌کند که برای دریافت بهترین نتیجه، قابلیت Vary را روی بخش بزرگی از تصویر (بین 20 تا 50 درصد آن) اعمال کنید. به‌علاوه، بهترین خروجی در شرایطی به شما ارائه می‌شود که به‌دنبال تغییراتی همسو با فضای کلی تصویر باشید.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *