مجهز بودن دوربین جدید سونی به هوش مصنوعی

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
جدیدترین دوربین کامپکت سونی که برای ولاگرها تولید شده است، دارای حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و یک‌سری قابلیت برپایه‌ی هوش مصنوعی است.
به گزارش ایرانی متا به نقل از زومیت، سونی دوربین فول‌فریم جدیدی به نام ZV-E1 معرفی کرده که مخصوص تولیدکنندگان محتوا است. شرکت ژاپنی می‌گوید قابلیت‌های این دوربین را بر اساس بازخورد کاربران توسعه داده و در تلاش است بهترین ابزارهای ممکن را در دسترس ولاگرها قرار دهد.

بر اساس گزارش پتاپیکسل، ZV-E1 در وهله‌ی اول دوربینی با تمرکز بر فیلم‌برداری است. این دوربین حسگر فول‌فریم ۱۲ مگاپیکسلی (وضوح مشابه دوربین Alpha 7S III) دارد و به ۱۵ استاپ گستره‌ی داینامیکی دست پیدا می‌کند. به ادعای سونی، حداکثر ایزوی حسگر ۴۰۹٬۶۰۰ است. این دوربین ویدیوهای 4K را با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه و ویدیوهای فول اچ‌دی را با نرخ ۲۴۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌کند و به صفحه‌نمایش LCD لمسی مجهز است.

ZV-E1 کوچک‌ترین دوربین فول‌فریم مجهزبه IBIS (سیستم لرزش‌گیر درون‌بدنه) محسوب می‌شود. Sigma FP ابعاد کوچک‌تری دارد، اما از سیستم IBIS استفاده نمی‌کند. دوربین کامپکت جدید سونی با احتساب باتری و کارت حافظه تنها ۴۸۳ گرم وزن دارد و ابعادش به ۱۲۱ در ۷۱٫۹ در ۵۴٫۳ میلی‌متر می‌رسد.

ZV-E1 به حسگر Exmor R (از نوع BSI CMOS) مجهز است و از موتور پردازش تصویر BIONZ XR استفاده می‌کند.

جدیدترین دوربین سونی واحد پردازش هوش مصنوعی نیز دارد تا فوکوس خودکار با توانایی تشخیص سوژه ارائه دهد. هوش مصنوعی همچنین در ضبط ویدیو کاربرد دارد.

دوربین ZV-E1 سونی به سیستم لرزش‌گیر پنج‌محوره در داخل بدنه مجهز است و از قابلیت‌های Dynamic Active Mode (مبتنی‌بر هوش مصنوعی) و Framing Stabilizer و Auto Framing بهره می‌گیرد. سونی می‌گوید سیستم IBIS دوربین جدیدش ۳۰ درصد بهتر از قبل عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید  بیت‌کوین بار دیگر خیز برداشت

پیش‌فروش دوربین ZV-E1 سونی از امروز شروع می‌شود. این محصول ۲٬۲۰۰ دلار (صرفا بدنه) قیمت دارد و در کیت ویژه‌ای با لنز ۶۰-۲۸ میلی‌متری با قیمت ۲٬۵۰۰ دلار عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *