ChatGPT در ایتالیا مسدود می‌شود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
به گفته سازمان GPDP ایتالیا به علت جمع‌آوری غیرقانونی داده‌ی کاربران سرویس ChatGPT مسدود خواهد شد.
به گزارش ایرانی متا به نقل از زومیت، نهاد رگولاتوری حریم خصوصی ملی ایتالیا اعلام کرده است که چت‌بات ChatGPT در این کشور مسدود می‌شود. ایتالیا شرکت OpenAI (خالق ChatGPT) را به «جمع‌آوری غیرقانونی داده‌های شخصی» متهم کرده. دولت ایتالیا به OpenAI دستور داده است که جمع‌آوری داده‌ی کاربران این کشور را فورا متوقف و سیاست‌های جمع‌آوری داده را اصلاح کند.

سازمان حافظت داده‌ی ایتالیا موسوم‌به GPDP در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید OpenAI مجوزهای قانونی برای جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران را ندارد. GPDP می‌گوید OpenAI هیچ مکانیزمی تعریف نکرده است تا جلوی استفاده‌ی کاربران زیر سن قانونی از سرویسش را بگیرد: «این موضوع افراد خردسال را در معرض مشاهده‌ی پاسخ‌های کاملا نامناسب نسبت‌به سن و میزان خودآگاهی آن‌ها قرار می‌دهد.»

این نخستین باری نیست که دولت ایتالیا علیه چت‌بات‌های هوش مصنوعی موضع می‌گیرد. سازمان GPDP ماه گذشته اپلیکیشن Replika را مسدود کرد. Replika شخصیت‌هایی بر پایه‌ی هوش مصنوعی دارد که در نقش شریک زندگی کاربران ظاهر می‌شوند.

خبرگزاری ورج می‌گوید در لحظه‌ی نوشته شدن این مقاله همچنان می‌توان در ایتالیا به چت جی پی تی دسترسی پیدا کرد. احتمالا OpenAI برای سازگاری با قوانین ایتالیا به زمان نیاز دارد و مسدود شدن ChatGPT قطعی به نظر می‌رسد. GPDP می‌گوید OpenAI حداکثر ۲۰ روز فرصت دارد تا خودش را با قوانین سازگار کند و اگر این کار را عملی نکند، ممکن است تا ۲۰ میلیون یورو جریمه شود.

بیشتر بخوانید  افزایش سود در سرمایه‌گذاری با استفاده از هوش مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *