انتشار گوگل بارد به تعویق افتاد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
اتحادیه‌ی اروپا به‌ علت نگرانی از نقض حریم خصوصی مردم، اجازه دسترسی کاربران به چت‌بات گوگل بارد را نداد.
به‌نوشته‌ی گیزموچاینا، گوگل به‌دلیل نگرانی‌های مربوط‌ به حریم خصوصی، انتشار چت‌بات بارد را در اتحادیه‌ی اروپا به‌تأخیر انداخته است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که استفاده از چت‌بات‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی روندی روبه‌رشد دارد و ChatGPT، رهبر کنونی رهبر بازار‌، رشد انفجاری تجربه کرده است.

چت‌بات‌های هوش مصنوعی فعلاً ابزاری قابل‌اتکا نیستند؛ اما کار روزانه را برای بسیاری از مردم ساده‌تر می‌کنند. با وجود تمامی مزایا،‌ این چت‌بات‌ها ممکن است آسیب‌پذیر باشند و اطلاعات محرمانه را فاش کنند. به‌همین‌دلیل، شماری از شرکت‌ها ازجمله اپل و سامسونگ در ماه‌های اخیر استفاده از چت‌بات را برای کارمندانشان ممنوع کرده‌اند.

اتحادیه‌ی اروپا که معمولاً رویکردی سخت‌گیرانه در‌قبال صنعت فناوری در پیش می‌گیرد، این بار دست روی چت‌بات‌ها گذاشته است؛ چون به‌خوبی از خطرهای هوش مصنوعی آگاه است. در نتیجه‌ی سخت‌گیری‌های اروپا،‌ گوگل تصمیم گرفته است بارد را فعلاً در این قاره منتشر نکند.

نهاد رگولاتوری اروپا می‌گوید اطلاعات کافی از گوگل دریافت نکرده است تا مطمئن شود که بارد از حریم خصوصی کاربران می‌تواند محافظت کند. این نهاد نگران نحوه‌ی جمع‌آوری و استفاده از داده‌ی کاربران ازجمله نام و ایمیل و آدرس IP آن‌ها است.

گوگل می‌گوید که به حفاظت از حریم خصوصی کاربران متعهد است و به همکاری با اتحادیه‌ی اروپا برای رفع نگرانی‌ها ادامه می‌دهد. ناگفته نماند که اهالی مانتین‌ویو فعلاً تاریخ انتشار بارد را برای کاربران اروپایی اعلام نکرده‌اند.

منبع: زومیت

بیشتر بخوانید  مدل زبانی AudioPaLM گوگل رونمایی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *