این قابلیت تلگرام خود را فورا غیرفعال کنید

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

با ارائه یک قابلیت به ظاهر کاربردی در تلگرام، موقعیت مکانی شما تقدیم مزاحمان می‌شود.

در عصر شبکه‌های اجتماعی، فارغ از زمان و مکان، امکان اتصال سریع میان افراد وجود دارد. اگرچه به‌لطف ارتباط از راه دور، ملاقات با افراد راحت‌تر شده، اما از مشکلات امنیتی آن نیز نمی‌توان به سادگی گذشت. امروزه در برخی پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی این ارتباط می‌تواند با حریم خصوصی ما را به‌خطر بیاندازد.

یکی از سرویس‌هایی که در برخی موارد پا را از حد فراتر گذاشته، تلگرام است. این پیام‌رسان دارای برخی قابلیت‌های اضافی برای ایجاد اتصال بدون مرز افراد به یکدیگر است که از جمله آنها می‌توان به ویژگی “People Nearby” یا افراد نزدیک اشاره کرد.

این قابلیت بر اساس رصد موقعیت مکانی عمل می‌کند و اگرچه در نگاه اول بی‌ضرر به‌نظر می‌رسد، اما می‌تواند به‌طور بالقوه برای حریم خصوصی شما مشکل ساز باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم در صورت عدم استفاده، این ویژگی را در اسرع وقت غیرفعال کنید.

قابلیت People Nearby تلگرام چیست و چرا باید آن را غیرفعال کنید

ویژگی «افراد نزدیک» تلگرام به شما این امکان را می‌دهد که سایر کاربران فعال در این پیام‌رسان را در شعاع مشخصی از موقعیت فعلی خود مشاهده کنید، به ویژه آنهایی که در حال حاضر در حال مرور محتوای مشابه شما هستند یا در چت‌های گروهی محلی شرکت دارند. هدف از ارائه این قابلیت، پیدا کردن افرادی است که در مجاورت شما سکونت دارند و علایق مشابهی را با شما به اشتراک می‌گذارند.

اما این ویژگی دوستیابی دو مشکل عمده دارد. اول آنکه انتشار اطلاعاتی نظیر آنلاین بودن برای افراد غریبه که در مجاورت قرار دارند، می‌تواند شما را در معرض سوءاستفاده کلاهبرداران قرار دهد. مورد دوم و نگران کننده‌تر این است که ویژگی فوق می‌تواند برای تعیین مکان دقیق شما استفاده شوند. این می‌تواند برای افرادی که با مزاحمین سر و کار دارند، بسیار خطرناک باشد.

بیشتر بخوانید  فعال شدن قابلیت انتشار استوری برای برخی کاربران رایگان تلگرام

نحوه غیرفعال کردن People Nearby

برای افزایش محافظت از خود در برابر افراد غریبه، توصیه می‌شود ویژگی «افراد نزدیک» در تلگرام را غیر فعال کنید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اپلیکیشن تلگرام را باز کنید.
  2. وارد منوی Contacts شوید.
  3. روی گزینه “Find People Nearby” ضربه بزنید.
  4. در بخش بالای فهرست People Nearby، گزینه “Stop Showing Me” را انتخاب کنید.

در صورتی‌که قابلیت People Nearby تلگرام را غیرفعال کنید، نمی‌توانید از وجود سایر کاربران که در مجاورت شما قرار دارند، با خبر شوید. هم‌چنین سایر کاربران نیز قادر به شناسایی موقعیت مکانی شما نخواهند بود. با این حال، اگر هم‌چنان نگران ردیابی موقعیت خود هستید، می‌توانید مجوزهای GPS برنامه را به‌طور کامل از طریق تنظیمات گوشی هوشمند خود لغو کنید.

برای iOS:

  1. وارد بخش Settings شوید.
  2. روی گزینه “Privacy and Security” ضربه بزنید.
  3. گزینه “Location Services” را انتخاب کنید.
  4. روی عبارت تلگرام ضربه بزنید.
  5. در بخش پایین‌تر از “Allow Location Access”، عبارت “Never” را انتخاب کنید.

برای اندروید:

  1. وارد Settings شوید.
  2. روی Apps ضربه بزنید.
  3. روی تلگرام ضربه بزنید.
  4. عبارت Permissions را انتخاب کنید.
  5. روی Location ضربه بزنید.
  6. روی گزینه “Don’t allow” ضربه بزنید.

با لغو مجوزهای موقعیت مکانی برنامه، دیگر نمی توانید از ویژگی های مبتنی بر مکان تلگرام استفاده کنید. اگر می‌خواهید دوباره آن‌ها را روشن کنید، می‌توانید این کار را از طریق منوی تنظیمات یا سرویس مبتنی بر مکان در برنامه و اعطای مجدد مجوز انجام دهید.

منبع: گجت‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *