استفاده از ChatGPT در مجلس نمایندگان آمریکا محدود شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای از محدود کردن استفاده از ChatGPT برای اعضای کنگره خبر داد.

مجلس نمایندگان ایالات متحده ساعاتی پیش قوانین جدیدی برای نحوه‌ی استفاده‌ی دفاتر مربوط‌ به کنگره از ChatGPT تصویب کرد. بر‌اساس قوانین جدید، نمایندگان مجلس آمریکا فعلاً اجازه ندارند از هیچ چت‌باتی غیر از ChatGPT استفاده کنند؛ البته استفاده از ChatGPT نیز به‌صورت محدود انجام می‌گیرد.

بر‌اساس گزارش ورج، قانون‌گذاران و کارکنان کنگره‌ی آمریکا صرفاً اجازه دارند از سرویس ChatGPT Plus استفاده کنند که نسخه‌ی اشتراکی ChatGPT است و قابلیت‌های بیشتری در حوزه‌ی حریم خصوصی دارد.

دفاتر مربوط‌ به کنگره صرفاً باید برای «تحقیقات و ارزیابی» از ChatGPT Plus استفاده کنند، آن‌هم به‌شرط فعال‌بودن قابلیت‌های حریم خصوصی. همچنین، وارد‌کردن هر متنی که قبلاً عمومی نشده، برای کارکنان مجلس آمریکا ممنوع است.

شماری از شرکت‌های خصوصی ازجمله سامسونگ و اپل استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی نظیر ChatGPT را کاملاً ممنوع یا تا حد زیادی محدود کرده‌اند. این شرکت‌ها نگران‌اند که اطلاعات محرمانه ازطریق این ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی به بیرون درز کند.

بیانیه‌ی مجلس نمایندگان آمریکا در حالی منتشر می‌شود که چند روز پیش چاک شومر، سناتور دمکرات نیویورک و رهبر اکثریت سنا، از کنگره خواست سریعاً قوانین جدید مربوط‌ به صنعت هوش مصنوعی را تصویب کند. او همچنین گفت کنگره‌ی آمریکا در تحقیقاتش، روی خطرهای هوش مصنوعی برای امنیت ملی و از‌بین‌رفتن‌ شغل‌ها تمرکز کرده است.

قانون‌گذاران سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده در سال جاری میلادی لایحه‌های مختلفی معرفی کرده‌اند تا صنعت هوش مصنوعی را قانون‌مند کنند.

منبع: زومیت

بیشتر بخوانید  قابلیت آپدیت جدید ویندوز ۱۱ / شارژدهی لپ تاپ بهبود می‌یابد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *