کدنویسی خودکار رقیب اپلی ChatGPT

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
پتنت جدید اپل نشان دهنده تصمیم این شرکت برای استفاده از هوش مصنوعی در ابزارهای برنامه‌نویسی خود، ازجمله Xcode است.

ابزارهای هوش مصنوعی مثل ChatGPT و چت‌بات بینگ در ماه‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی به‌دست آورده‌اند و همین موضوع باعث شد بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک حوزه‌ی فناوری تلاش‌هایی برای ورود به حوزه‌ی چت‌بات‌ها انجام دهند. اگرچه اپل تاکنون در این باره سکوت اختیار کرده است، به‌نظر می‌رسد سرانجام قصد دارد چت‌بات هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کند.

توضیحات پتنتی که اپل اخیراً ثبت کرده است، به روش استفاده از یادگیری ماشینی در برنامه‌ی Xcode و تولید خودکار کد برای توسعه‌دهندگان اشاره می‌کند. این پروژه می‌تواند به برنامه‌نویسانی که اپلیکیشن‌های خود را برای اکوسیستم اپل توسعه می‌دهند، کمک کند تا برنامه‌های بهتری برای کاربران بسازند.

حق‌ اختراع جدید اپل نشان می‌دهد این شرکت از یادگیری ماشینی برای تکمیل خودکار خطوط کد، بررسی کدهای موجود برای رفع اشکال و… بهره خواهد گرفت؛‌ قابلیت جذابی که می‌تواند به صرفه‌جویی در زمان و انرژی توسعه‌دهندگان کمک کند.

علاوه‌براین، اپل ایده‌ی جدید خود را به‌عنوان راهکاری برای رفع موانع توسعه‌دهندگان جدید توصیف می‌کند؛ زیرا برنامه‌نویسان تازه‌کار احتمالاً با روش تنظیم نرم‌افزار و سخت‌افزار مناسب برای استفاده از مدل‌های یادگیری ماشینی آشنا نیستند.

همچنین، پتنت جدید اپل نشان می‌دهد این شرکت چگونه با روشی مشابه توابع و کلاس‌ها، مدل‌های یادگیری ماشینی را به‌طور یکپارچه در محیط توسعه‌ی نرم‌افزار ارائه خواهد داد. این قابلیت به توسعه‌دهنده کمک می‌کند از همه‌ی مزیت‌های یادگیری ماشینی بهره ببرد و روش عملکرد آن درست مثل استفاده از کلاس‌های معمولی است؛ بنابراین، به تنظیمات پیچیده نیازی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید  تدریس ربات‌های هوش مصنوعی در مدارس امارات

دیجیتال‌ترندز می‌نویسد اپل به‌جای انتشار چت‌بات مستقل، ابزار کدنویسی خود را مستقیماً با Xcode ادغام می‌کند؛ درست مثل شرکت ادوبی که ابزارهای هوش مصنوعی را مستقیماً در دل فتوشاپ قرار داده است. احتمال دارد قابلیت هوش مصنوعی جدید اپل مثل ابزار Copilot مایکروسافت، در سطح سیستمی به سایر برنامه‌های این شرکت نیز راه پیدا کند.

ازآن‌جاکه کارکردن با ابزارهای هوش مصنوعی مثل ChatGPT آسان است، ایده‌ی جدید اپل می‌تواند برای بسیاری از توسعه‌دهندگان جذاب باشد؛ زیرا می‌توانند از مزیت‌های هوش مصنوعی این شرکت مستقیماً در محیط Xcode استفاده کنند.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *