از سازنده ChatGPT به علت سرقت داده‌های کاربران اینترنت شکایت شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

این شکایت مدعی استفاده OpenAI از اطلاعات کاربران اینترنت برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود بدون رضایت آن‌ها شده است.

OpenAI، شرکت سازنده چت‌بات محبوب ChatGPT با شکایت جدیدی مبنی بر سرقت و سوء استفاده از اطلاعات کاربران اینترنت برای آموزش ابزارهای هوش مصنوعی خود، مواجه شده است.

براساس گزارش CNN از این موضوع، شاکیان این شکایت دسته جمعی که در دادگاه فدرال کالیفرنیا ارائه شده است، ادعا می‌کنند OpenAI به‌طور مخفیانه مقادیر زیادی از داده‌های شخصی کاربران اینترنت را جمع‌آوری کرده است. علاوه بر سوء استفاده از اطلاعات کاربران، در این شکایت روی میزان داده‌های مورد استفاده توسط OpenAI تأکید شده که شاکیان ادعا کرده‌اند بسیار عظیم بوده است.

شکایت از سازنده ChatGPT

علاوه بر سازنده ChatGPT، از مایکروسافت که یکی از سرمایه‌گذاران اصلی OpenAI محسوب می‌شود نیز در این شکایت به‌عنوان یک متهم یاد شده است.

«تیموتی کی. جووردانو»، از شرکت حقوقی Clarkson می‌گوید:

«OpenAI با جمع‌آوری داده‌های شخصی میلیون‌ها نفر و سوء استفاده از آن‌ها برای توسعه یک فناوری فرّار و آزمایش‌نشده، همه را در خطری قرار می‌دهد که غیرقابل محاسبه و براساس معیارهای حفاظت از داده‌ها غیرقابل قبول است.»

در این شکایت همچنین ادعا شده که محصولات OpenAI «بدون رضایت یا اطلاع قبلی، از اطلاعات خصوصی دزدیده شده، از جمله اطلاعات شناسایی شخصی میلیون‌ها کاربر اینترنت، از جمله کودکان در هر سنی، استفاده می‌کنند».

شاکیان این پرونده به دنبال صدور دستوری برای توقف موقت استفاده تجاری بیشتر از محصولات OpenAI هستند. همچنین آن‌ها به دنبال پرداخت غرامت مالی به افرادی هستند که اطلاعاتشان برای توسعه و آموزش ابزارهای OpenAI استفاده شده است.

OpenAI اواخر سال گذشته میلادی چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT را به‌طور عمومی راه‌اندازی کرد و این ابزار به‌دلیل توانایی فوق‌العاده خود برای ایجاد پاسخ‌های متقاعد‌کننده به درخواست کاربران، خیلی سریع با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران فضای مجازی مواجه شد. همچنین موفقیت ChatGPT یک رقابت بزرگ در زمینه هوش مصنوعی ایجاد کرد که در آن شرکت‌های بزرگ و کوچک در تلاش هستند تا ابزارهای هوش مصنوعی خود را توسعه دهند یا آن‌ها را به محصولات خود اضافه کنند.

بیشتر بخوانید  فعال شدن دسترسی به وب و بیش از 70 پلاگین برای کاربران نسخه پلاس ChatGPT

البته این فناوری نگرانی‌هایی از جمله افشاسازی اطلاعات حساس را نیز به همراه داشته و به‌همین دلیل، کنگره آمریکا اخیراً محدودیت‌هایی را برای استفاده از ChatGPT اعلام کرده بود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *