احتمال استفاده اپل از مودم 5G کوالکام در سری آیفون 16

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مشکلات به‌وجود آمده در توسعه مودم 5G اختصاصی اپل، احتمالاً باعث استفاده آیفون 16 هم از مودم‌های کوالکام خواهد شد.

پیش‌تر در شایعات شنیده شده بود که کوالکام احتمالاً پس از سری آیفون 15 دیگر تأمین‌کننده مودم گوشی‌های پرچمدار اپل نخواهد بود. اما حالا گزارشی تازه می‌گوید این شرکت کالیفرنیایی در توسعه مودم 5G اختصاصی خود با مشکلاتی روبه‌رو شده است که احتمالاً باعث می‌شود استفاده از مودم‌های کوالکام در سری آیفون 16 هم ادامه داشته باشد.

به گزارش Wccftech، براساس اعلام «بلین کرتیس» و «تام اومالی»، تحلیل‌گران شرکت Barclays، تداوم مشکلات در توسعه تراشه مودم اختصاصی اپل برای شبکه 5G احتمالاً باعث می‌شود که این شرکت در خانواده آیفون 16 از مودم اسنپدراگون X70 5G استفاده کند.

عرضه آیفون SE 4 نیز احتمالاً به همین دلیل به تعویق می‌افتد

این مودم به‌احتمال‌زیاد نسبت به مودم اسنپدراگون X65 سری آیفون 14 از نظر مصرف انرژی بهینه‌تر خواهد بود، اما حداکثر سرعت دانلود آن روی 10 گیگابیت بر ثانیه ثابت می‌ماند. همچنین چالش‌های توسعه مودم 5G احتمالاً موجب می‌شود تا عرضه آیفون SE 4 حداقل دو سال به تعویق بیفتد.

سابقه رفتار کوالکام نشان می‌دهد که اگر این شرکت در بازار رقیبی نداشته باشد و به‌عنوان تنها تأمین‌کننده یک تراشه محسوب شود، هزینه هنگفتی را در قراردادهای خود دریافت می‌کند. پس عجیب نیست که مودم 5G این شرکت در سری آیفون 16 نیز با قیمت گزافی به اپل فروخته شود.

اگر فرض کنیم کوالکام مودم اسنپدراگون X70 را با قیمت 160 دلار به کوپرتینویی‌ها ارائه کند، عرضه آیفون SE 4 غیرمنطقی خواهد بود، چون هیچ حاشیه سودی را برای این شرکت باقی نمی‌گذارد.

اپل در سال 2020 توسعه تراشه مودم خودش را آغاز کرد، اما با گذشت سه سال، هنوز خبر خوبی درباره عاقبت این پروژه منتشر نشده است. در چند وقت اخیر در شایعات شنیده می‌شد که اپل ممکن است توسعه اولین سری از مودم‌های 5G خود را در سال 2025 تکمیل کند. پس باید منتظر بمانیم تا ببینیم اگر این تراشه‌ها طبق برنامه تولید شوند، چه عملکردی در سری آیفون 17 خواهند داشت.

بیشتر بخوانید  نمایشگرهای اپل به فناوری LCoS مجهز می‌شوند

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *