پیوستن صداپیشگان به جمع مخالفان هوش مصنوعی

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مدیر اجرایی ملی اتحادیه بازیگران در رویداد کامیک‌کان سن‌دیگو درباره تهدیدات هوش مصنوعی مولد برای هنرمندان و بازیگران صحبت کرد.

دانکن کرابتری-ایرلند، مدیر اجرایی ملی اتحادیه بازیگران سینمایی و هنرمندان رادیو و تلویزیون (SAG-AFTRA) در آغاز رویدادی که با تمرکز بر هوش مصنوعی و سرگرمی برگزار شد، اعلام کرد: «ما باید این ایده را رد کنیم که هوش مصنوعی قرار است جایگزین انسان‌ها شود و نمی‌توان کاری برای جلوگیری از این اتفاق انجام داد. از نظر من این فناوری قطعاً می‌تواند جایگزین هنرمندان شود اما سؤال این است آیا اجازه خواهیم داد چنین اتفاقی رخ دهد؟»

کرابتری-ایرلند در رویداد کامیک‌کان سن‌دیگو به صداپیشگان پیوست تا درمورد تهدیدات هوش مصنوعی مولد برای هنرمندان و بازیگران صحبت کند. افراد مشهوری که در انجمن ملی صداپیشگان (NAVA) هستند از جمله لینسای روسو (God of War: Ragnarok)، اشلی برچ (Mythic Quest)، سیسی جونز (The Owl House)، زیک آلتون (Call of Duty) و تیم فریدلندر رئیس و مؤسس NAVA در رویداد مذکور حضور داشتتند.

به‌نوشته‌ی گیزمودو، انجمن صداپیشگان در درجه‌ی اول به چگونگی کاهش نگرانی‌های اجازه دادن به هوش مصنوعی برای تولید فیلم‌نامه‌هایی که بازیگران با آن‌ها موافق نبودند بحث کرد. بازیگران درمورد قرار دادن مفاد قراردادها صحبت کردند تا اطمینان حاصل شود هر نوعی از هوش مصنوعی در راستای کمک به بازیگران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کرابتری-ایرلند اظهار داشت علاوه‌بر تأثیر هوش مصنوعی در صنعت سرگرمی، این فناوری نوعی تهدید وجودی به‌شمار می‌رود. مهم این نیست که درحال‌حاضر هوش مصنوعی چه کاری می‌تواند انجام دهد بلکه نوع کارکرد آن در آینده و اینکه چه‌ کسی از آن استفاده کند اهمیت دارد.

برچ گفت: «نمی‌خواهیم نسل بعدی صداپیشه‌ها نتوانند مثل ما زندگی خود را با حضور در این صنعت بسازند.» فریدلندر نیز اظهار داشت: «در قراردادها هیچ محافظت مناسبی برای جلوگیری از جایگزینی با هوش مصنوعی وجود ندارد و بدین‌ترتیب اولین شغل ما می‌تواند آخرین شغل ما باشد.»

بیشتر بخوانید  احتمال معرفی شیائومی 13 اولترا تا دو ماه آینده

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *