سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری کره جنوبی در شرکت رقیب OpenAI

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

SK Telecom، بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی کره جنوبی، از سرمایه‌گذاری حدود 100 میلیون دلاری خود در شرکت هوش مصنوعی آمریکایی انتروپیک سرمایه‌گذاری خبر داد.

به گزارش رویترز، SK Telecom در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که روی این شرکت سرمایه‌گذاری انجام داده و قصد دارد با همکاری آن‌ها یک مدل چندزبانی بزرگ با محوریت ارتباطات مخابراتی جهانی بسازد. حاصل این همکاری احتمالاً یک پلتفرم هوش مصنوعی خواهد بود.

این غول کره‌ای سرمایه‌گذاری خود را در ماه مه 2023 انجام داده بود اما در آن زمان دقیقاً اعلام نشد که مقدار سرمایه‌گذاری آن‌ها روی انتروپیک چقدر بوده است. این شرکت در ماه ژوئیه نیز در توافقی با Deutsche Telekom ،Singapore Telecommunications و e& در مسیر شکل‌دادن اتحادیه‌ای برای توسعه کسب‌وکارهای هوش مصنوعی با تمرکز بر حوزه مخابرات گام برداشت.

انتروپیک یک استارتاپ آمریکایی است که درزمینه توسعه مدل‌های زیربنایی هوش مصنوعی فعالیت می‌کند و رقیب OpenAI، سازنده ChatGPT محسوب می‌شود. این شرکت در ماه مه جذب سرمایه دیگری را هم به ارزش 450 میلیون دلار از گوگل و Spark Capital داشت.

انتروپیک در سال 2021 توسط مدیران سابق OpenAI تأسیس شد. مدل‌های هوش مصنوعی Claude رقیب GPT-4 و چت‌بات جدید این شرکت رقیب ChatGPT به‌حساب می‌آیند. دومین نسخه از Claude که رابط چت‌بات عمومی هم دارد، همین چند وقت پیش با قابلیت پردازش حداکثر 100 هزار توکن – معادل 75 هزار کلمه – معرفی شد.

SK Telecom با حدود 40 هزار کارمند بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی کره جنوبی است که تا پایان سال 2022 مجموعاً از جمعیت 51 میلیون نفری این کشور، حدود 32 میلیون مشترک داشته است. این شرکت اولین‌بار در سال 1984 با نام Korea Mobile Telecommunications Services Corp بنیان گذاشته شد و حالا ارزش آن به رقم تقریبی 10.3 تریلیون وون معادل 7.7 میلیارد دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید  واتس‌اپ به ویدیو مسیج مجهز می‌شود

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *