تصمیم ماسک برای تبدیل X به پلتفرمی فعال در امور مالی

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

انتشار برخی اطلاعات از سوی منابع داخلی وال استریت حکایت از گفتگوهای ایلان ماسک با بزرگان وال استریت است.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که ماسک قصد دارد پلتفرم ایکس (X) را به یک نسخه به‌روزرسانی شده از پی‌پل (Paypal) تبدیل کند. این پلتفرم که قرار است در زمینه امور مالی تحول‌آفرین باشد، باعث کاهش هزینه‌های تراکنش خواهد شد. باید دید با توجه به تاثیرگذاری ایلان ماسک در بازار ارزهای دیجیتال، گفتگوهای او با وال استریت چه نتایجی برای بازار کریپتو خواهد داشت.

به نقل از کوین گیپ و مجله فوربز، پس از آنکه یکی از منابع داخلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به خریداران بیت کوین و کریپتو هشدار داد که مراقب بایننس باشند، اکنون افشاگری دیگری از سوی منابع داخلی وال استریت نشان می‌دهد احتمالا ماسک قصد دارد پلتفرم X (توییتر سابق) را به یک نسخه به‌روزرسانی شده از پی‌پل (Paypal) تبدیل کند.

طبق گزارش اخیر فوربز، صاحبان وال استریت به تغییرات دگرگون‌کننده‌ای برای پلتفرم X متعلق به ایلان ماسک اشاره می‌کنند. گفتگوهای ایلان ماسک با چهره‌های برجسته وال استریت نشان می‌دهد احتمالا X ممکن است در آستانه تحول در پلتفرم خود باشد و یک سیستم پرداخت به روز را درون خود ادغام کند که یادآور روزهای اولیه پی‌پل خواهد بود.

زمزمه‌ها در وال استریت

ماسک که با ایجاد نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال غریبه نیست، طبق گزارشات در حال گفتگو با بزرگان ارشد وال استریت در مورد تکامل پلتفرم X است. چارلز گاسپارینو (Charles Gasparino)، خبرنگار فاکس بیزینس نیوز، اخیرا توییتی را اشتراک گذاشت که به یک اجماع غالب به سمت یک سیستم پرداخت نوآورانه اشاره دارد. این سیستم پرداخت باعث کاهش هزینه‌های تراکنش در مقایسه با کارت‌های اعتباری معمولی خواهد شد و به دنبال سرمایه‌گذاری روی داده‌های کاربر است.

بیشتر بخوانید  خداحافظ لست‌پس (LastPass)؛ بهترین نرم افزارهای مدیریت رمز عبور که باید بشناسید

ایلان ماسک به گفتگو با مدیران ارشد وال استریت در مورد آینده X ادامه می‌دهد. آن‌ها به من می‌گویند به نظر می‌رسد یک سیستم پرداخت جدید شبیه به یک نسخه به روز شده پی‌پل در راه است. این سیستم، هزینه تراکنش‌های پایینی را (در مقایسه با کارت‌های اعتباری) ارائه داده و داده‌های کاربر را تبدیل به پول می‌کند.

ترسیم مسیری برای X به موازات پی‌پل

پی‌پل محصول تلاش قبلی ایلان ماسک که پس از ادغام X.com با Confinity در سال ۲٬۰۰۰ به وجود آمد، وفاداری خود را به موج ارزهای دیجیتال نشان داده است. با معرفی استیبل کوین PYUSD این شرکت در اوایل این ماه، هدف آن پر کردن جای خالی استیبل کوین شکست خورده شرکت متا (Libra) است.

در سال ۲۰۲۰، زمانی که پی پل پشتیبانی خود را از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال گسترش داد، به طور ناخواسته باعث افزایش ارزش بیت کوین شد و قیمت آن را به ۷۰٬۰۰۰ دلار رساند. به گفته گاوین مایکل (Gavin Michael)، مدیرعامل بکت (Bakkt)، چنین حرکت‌هایی توسط غول‌های مالی معتبر به دنیای در حال تحول ارزهای دیجیتال مشروعیت می‌بخشد. وی همچنین در مورد ترجیح فزاینده تراکنش‌های استیبل کوین توضیح داد و بر پتانسیل تحول‌آفرین فناوری بلاکچین برای خدمات مالی سنتی تاکید کرد.

در دنیایی که اپلیکیشن‌های مالی مدام در پی گسترش فعالیت خود هستند، پلتفرم X احتمالا می‌تواند تحول بزرگ بعدی باشد. تنها زمان نشان خواهد داد که آیا این زمزمه‌های وال استریت به نتیجه می‌رسد یا خیر؟

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *