خودروهای بدون راننده به خیابان‌های سانفرانسیسکو آمدند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

در منطقه‌ی سانفرانسیسکو، دو شرکت در حال حاضر بیش از ۵۰۰ وسیله نقلیه خودران در حال فعالیت دارند.

خودروهای بدون راننده از شرکت کروز و وایمو باعث ایجاد ترافیک در سانفرانسیسکو شدند.

این حادثه یک روز پس از تایید دو شرکت وایمو(Waymo) و کروز(Cruise) برای ارائه خدمات شبانه‌روزی رخ داد.

جهانی را تصور کنید که در آن به خودروهای خودران دستور داده می‌شود تا حرکت کنند و خدمات مختلف به مسافران ارائه دهند. شهر سانفرانسیکو دقیقا پس از آن که به شرکت کروز و وایمو اجازه داده شد تا خدمات مسافربری تجاری را انجام دهند، چنین چیزی را تجربه کرد.

در روز ۱۰ اوت، کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا(CPUC) به هر دو شرکت اجازه داد تا هزینه‌ی سفر را در هر زمانی از روز دریافت کنند. براساس گزارش‌های نقل شده توسط CNBC، یک روز پس از آن، خودروهای بدون راننده کروز در محله‌ی ساحل شمالی شهر باعث ایجاد ترافیک شدند.

عابران پیاده گزارش دادند که حدود ساعت ۱۱ شب شاهد ترافیک ۱۰ خودروی بدون راننده کروز در نزدیکی خیابان والجو در ساحل شمالی بودند که برای حدود ۱۵ دقیقه به طول انجامید.

به گفته‌ی این شرکت، مشکلات مربوط به آنتن دهی تلفن همراه که به دلیل برگزاری یک رویداد موسیقی در نزدیکی آنجا رخ داده بود، توانایی آنها برای هدایت کردن خودروها را مختل کرده بود.

شرکت کروز که بخشی از شرکت جنرال موتورز است به طور رسمی به مشکل ترافیکی خودروهایش در هفته گذشته واکنش نشان نداده است. این شرکت ادعا کرده بود که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار ثبت نام در لیست انتظار برای دریافت خدمات وجود دارد. این تاییدیه همچنین سانفرانسیسکو را به اولین شهر بزرگ در ایالات متحده تبدیل کرد که به دو شرکت رباتیک تاکسیرانی اجازه ارائه خدمات کامل داده است.

بیشتر بخوانید  تولید این خودروی محبوب تا سال 2025 متوقف می‌شود! + عکس

مخالفت شدید

تصمیم کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا پس از یک جلسه‌ی استماع جنجالی شش ساعته اتخاذ شد که در آن شهروندان ترس خود را از وسایل نقلیه خودران(AVs) که در خیابان‌هایشان پرسه می‌زنند، ابراز کردند.

برخی از گروه‌ها، به ویژه پلیس و سازمان‌های آتش‌نشانی سانفرانسیسکو، به شدت به تصمیم وضع کنندگان مقررات اعتراض کردند که این منجر به گلوگاه ترافیکی آخر هفته شد. مقامات آتش نشانی شهر، اداره پلیس و سازمان حمل و نقل شهری گزارشی از حداقل ۶۰۰ حادثه مربوط به وسایل نقلیه بدون راننده از ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ تاکنون تهیه کرده‌اند.

جان رینولدز(John Reynolds) کمیسر کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا می‌گوید: در حالی که ما هنوز اطلاعاتی برای قضاوت در مورد ماشین‌های خودران در برابر استانداردهایی که برای رانندگان انسانی وضع می‌شود، نداریم، من به پتانسیل این فناوری برای افزایش ایمنی در جاده‌ها اعتقاد دارم.

تاییدیه برای گسترش

پیش از این، هر دو شرکت تنها مجاز به ارائه خدمات خود تحت شرایط خاص بودند. کروز مجاز به ارائه خدمات مسافربری در بخش‌های خاصی از سانفرانسیسکو از ساعت ۱۰ شب تا شش صبح بدون حضور راننده و خدمات مسافری بدون کرایه در سراسر سانفرانسیسکو در هر زمان بود.

وایمو نیز می‌توانست در هر زمانی که یک راننده ایمنی حضور داشت، خدمات مسافربری را در سرتاسر سانفرانسیسکو ارائه دهد و در هر زمانی بدون راننده خدمات مسافربری بدون کرایه در سراسر سانفرانسیسکو ارائه دهد. همچنین به وایمو اجازه داده شده بود تا حمل‌ونقل مسافربری بدون کرایه را در لس‌آنجلس و همچنین در مانتین ویو و اطراف آن، با یا بدون حضور راننده، انجام دهد.

بیشتر بخوانید  تغییرات مهم در واحد خودروسازی شیائومی

در مقابل، مجوزی که در حال حاضر صادر شده به مشاغل اجازه می‌دهد تا خدمات خود را گسترش دهند و جایگزینی قانونی برای سایر رقبای مسافربری در بازار باشند. وایمو اکنون می‌تواند با سرعت ۶۵ مایل در ساعت در آب و هوای نامساعد حرکت کند در حالی که سرعت کروز محدود به ۳۵ مایل در ساعت خواهد بود و زمانی که آب و هوا مساعد نیست مجاز به کار نخواهد بود.

در منطقه‌ی سانفرانسیسکو، هر دو شرکت در حال حاضر بیش از ۵۰۰ وسیله نقلیه خودران در حال فعالیت دارند و با تاییدیه اخیر، این شرکت‌ها قرار است توسعه پیدا کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *