پشتیبانی ویندوز ۱۱ از ورودی متن با قلم و دست‌خط

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

ویژگی Windows Ink به‌تدریج برای کاربران اینسایدر کانال توسعه‌دهندگان ویندوز ارائه می‌شود.

بیلد ۲۳۴۸۱ ویندوز ۱۱ این هفته برای کاربران اینسایدر کانال توسعه‌دهندگان منتشر شد. در یادداشت‌های مربوط به این به‌روزرسانی آمده است که مایکروسافت منوی یکپارچه‌ی چت‌های Teams و چند گزینه‌ی قدیمی فایل اکسپلورر را از ویندوز ۱۱ حذف می‌کند. البته غول فناوری اهل ردموند، ویژگی جدیدی به‌ نام Windows Ink ارائه داده که برای تبلت‌ها و دستگاه‌های دوکاره‌ی ویندوزی طراحی شده است.

در جدیدترین به‌‌روزرسانی اینسایدر ویندوز ۱۱ می‌توان از Windows Ink برای نوشتن مستقیم در هر فیلد ویرایشی‌ استفاده کرد. این یعنی هر جعبه برای ورود متن از افزودن محتوا با دست‌خط پشتیبانی می‌کند. عملکرد مذکور به برنامه‌های خاصی محدود نیست و در سرتاسر سیستم ارائه می‌شود.

مایکروسافت می‌گوید: «ما با مدرن کردن Windows Ink به کاربران اجازه می‌دهیم از این ویژگی به‌طور مستقیم در فیلدهای ویرایشی فعال استفاده کنند؛ علاوه‌براین دقت این قابلیت را از طریق فناوری تشخیص، بهبود می‌دهیم. هدف Windows Ink این است که به کاربران اجازه دهیم در هر جایی که می‌توانند در دستگاه ویندوزی به‌جای تایپ، از قلم و دست‌خط خود استفاده کنند.»

ویژگی Windows Ink به‌تدریج برای کاربران اینسایدر کانال توسعه‌دهندگان ویندوز ارائه می‌شود. به‌نوشته‌ی ویندوز سنترال، ویژگی مذکور به کاربران اجازه می‌دهد هنگام کار با قلم، برای تایپ ورودی‌های مختلف نیازی به جابه‌جایی به کیبورد نداشته باشند. مورد دیگر اینکه اپل از حدود سه‌ سال قبل چنین قابلیتی را با نام Scribble در آیپدهای خود ارائه کرده است.

Scribble به کاربران اجازه می‌هد محتوا را در ناحیه‌های متنی هر بخش از دستگاه خود با قلم اپل وارد کنند. این ویژگی همچنین شامل برخی از میان‌برهای مفید مثل خراش دادن کلمات برای حذف آن‌ها یا خط کشیدن دور کلمه برای کپی و غیره می‌شود.

بیشتر بخوانید  استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت اطلس مغز انسان

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *