دیدگاه بنیان‌گذار Cardano در مورد NFT باعث جنجال شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
بنیان‌گذار Cardano در سیستم خود راست کلیک کرد و یک NFT را ذخیره نمود. پس از این اتفاق جنجال بزرگی به راه افتاد که شرح آن را در ادامه می‌خوانید.
چارلز هاسکینسون بنیان‌گذار رمزارز کاردانو، برای پروفایل توییتر خود یک عکس انتخاب کرد. اما این عکس یک تصویر ساده نبود. کارآفرین رمزارز و توسعه‌دهنده بلاکچین، تصویری برای اکانت خود گذاشته بود که یک کپی از NFT را نشان می‌داد.
چارلز زیر عکس خود در توییتر نوشت: “من این عکس را دوست داشتم؛ بنابراین از آن به‌عنوان عکس پروفایل خودم استفاده کردم. من به هنرمند و صاحب NFT اهمیتی نمی‌دهم زیرا کار و فعالیت من باعث ارزش به NFT می‌شود. من یک PFP جالب را برای مدتی دریافت می‌کنم. خیلی باحاله نه؟»
هاسکینسون «ذخیره NFT» را با خواست خود انجام داد. این در حالی بود که هنرمند واقعی NFT هیچ مشکلی با این حرکت نداشت چون باعث افزایش ارزش کار او شده بود و ارتباط هنرمند و چارلز را نشان می‌داد.
بنیان‌گذار Cardano نظر خود را با این جمله خلاصه کرد که “یک عکس پروفایل جالب دریافت کرده و در پول خود صرفه‌جویی کرده است.”
بسیاری از مردم این نوع نگرش را نسبت به هنر دیجیتال و حقوق معنوی صاحب اثر، تایید نمی‌کنند و این کار را غیرحرفه‌ای می‌دانند.
بلیکلاک براون نیز یکی از مخالفان این اتفاق بود. مدیرعامل بازار بزرگ کاردانو NFT JPGstore، گفت که هاسکینسون باید یک NFT  واقعی می‌خرید تا از صنعت NFT حمایت و پشتیبانی کند. همچنین براون اشاره کرد که بنیان‌گذارCardano ، به‌اندازه کافی برای حمایت از بازار ارزهای دیجیتال نوظهور تلاش نکرده است.
از سوی دیگر، هاسکینسون در پاسخ به براون اینطور پاسخ داد: “از نظر من NFT چیزی بیش از یک لیتوگرافی یا یک نقاشی نیست.”
بیشتر بخوانید  افزایش قابل توجه فروش NFTهای شبکه بیت‌کوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *