فناوری بی‌سیم به تقویت متاورس کمک می‌کند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
یک فناوری بی‌سیم جدید ایجاد شده که از بدن انسان به عنوان رسانا استفاده می‌کند. ظهور این فناوری می‌تواند به معرفی نسل جدیدی از دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کمک کند. این اتفاق دردسرهای هدست‌ها را کمتر می‌کند و با حذف سیم، دستگاه‌هایی شیک‌تر و مطلوب‌تر را ایجاد می‌کند.
این اتفاق بر روی دنیای متاورس نیز تاثیر دارد. برای آوردن متاورس به زندگی روزمره، به چیزی شیک‌تر از هدست‌های واقعیت مجازی (VR) امروزی نیاز است. انسان همیشه این رویا را داشت که بتواند با چیزی شبیه به عینک‌های امروزی به دنیای مجازی متصل شود. این رویا با حذف سیم از هدست‌ها به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود. اما پردازنده‌ها و سخت‌افزارهای قوی این کار را کمی سخت می‌کند چون آن‌ها تشنه باتری‌های درشت و حجیم هستند.
Ixana، یک شرکت نوپا که معتقد است به نسل جدیدی از دستگاه‌های شخصی برای اتصال به دنیای مجازی دست پیدا کرده که بسیار قدرتمندتر از هدست‌های امروزی است.
این شرکت در نمایشگاه CES 2023 ، از یک پلتفرم توسعه‌یافته و جدید رونمایی می‌کند تا دیگران برای ساخت اپلیکیشن و ساخت برنامه‌های کاربردی مطابق با این پلتفرم جدید اقدام کنند. پایه‌های این فناوری نوین نیز به سهم خود جالب و متحیر کننده است. هسته اصلی نوآوری ایکسانا، روش جدیدی برای انتقال اطلاعات است که آن چیزی نیست جز از طریق خود بدن انسان!
البته می‌توان گفت که دقیقاً خود بدن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه یک میدان مغناطیسی اطراف بدن ایجاد می‌شود که برای انتقال اطلاعات کاربرد دارد.
فناوری Ixana به نام Wi-R، از توانایی طبیعی بدن به عنوان یک رسانا استفاده می‌کند. دستگاهی که در دست نگه داشته شده یا پوشیده می‌شود و می‌تواند داده‌ها را به طرز فوق‌العاده کارآمدی از طریق این میدان منتقل کند.
ایکسانا ادعا می‌کند انرژی مصرف شده‌ در اتصالات بی‌سیم معمولی مثل: WiFi یا بلوتوث، در برابر فناوری خود نسبتی معادل با یک به صد دارد. همچنین به گفته Ixana، فناوری Wi-R قادر است چهار جریان ویدیوی فشرده HD را به طور همزمان پخش کند که این در نوع خود بسیار بی‎نظیر است.
این فناوری می تواند در متاورس، یک دنیای دیجیتالی و همه‌جانبه را که با ترکیب واقعیت مجازی، واقعیت افزوده (AR) و اینترنت ایجاد شده است، در اختیار انسان قرار دهد.
ایده این است که شما می‌توانید گوشی هوشمندی که دارای یک باتری و پردازنده‌ای قوی است را در جیب خود داشته باشید. این گوشی می‌تواند به هدست روی صورت شما انرژی دهد و تمام داده‌ها را در سراسر بدن شما منتقل کند. این در صورتی اتفاق می‌افتد که شما چیزی احساس نمی‌کنید.
شریاس سن، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری ایکسانا، می گوید: “همه سعی می‌کنند تمامی اتفاق‌ها را در هدست vr جمع کنند. که این کار به مقدار زیادی نیرو احتیاج دارد و کاری بسیار بزرگ به نظر می‌رسد. در آینده فناوری‌هایی به وجود می‌آید که قابلیت‌های مشابه هدست دارد با این تفاوت که در اطراف بدن شما قرار می‌گیرند.”
یکی از نیروهای CoinDesk فناوری Wi-R را در CES امتحان کرد. او درباره آزمایش این فناوری اینطور توضیح می‌دهد: “یک جفت هدفون که دارای تراشه Wi-R بود روی سر گذاشتیم و وقتی دستمان را به یک تلفن همراه مخصوص نزدیک کردیم، به وضوح صدای پخش شدن موسیقی را از گوشی شنیدیم. هنگامی که دست خود را از گوشی دور می‌کنیم، موسیقی متوقف می‌شود. تمامی این اتفاق‌ها بدون اتصال سیم رخ می‌دهد. به نظر می‌رسد داده‌ها به طور کامل از طریق میدان الکترومغناطیسی بدن انسان منتقل شده‌اند.”
ایکسانا از مخاطبان خود می‌خواهد که به دنیایی فکر کنند که همه‌چیز دیجیتالی و البته بدون حضور سیم اتفاق می‌افتد. اتصالی که حاوی ویدئو، VR، AR  و موارد دیگر است. همه چیز از ساعت هوشمند گرفته تا عینک آفتابی به طور مداوم باهم در ارتباط هستند و کار می‌کنند.
البته مشکلات خاصی وجود دارد که فناوری Wi-R نمی تواند آن‌ها را حل کند. بخش عمده این مشکلات مربوط به فناوری‌های پوشیدنی فقط به خاطر باتری‌ها و پردازنده‌ها نیست؛ بلکه صفحه نمایشگرهای بزرگ و قابلیت لمسی بودن آن‌ها مشکل‌ساز است. این درحالی است که شما نمی‌توانید باتری‌های بزرگ را در جای دیگری از بدن قرار دهید.  همچنین تمام پیامدهای امنیتی و ایمنی انتقال داده‌ها از طریق بدن نیز باید در نظر گرفته شود.
البته یک بحث پایان ناپذیر در مورد مضر بودن تشعشعات تلفن همراه نیز وجود دارد. باید در نظر داشت که اگر Wi-R برای عموم مردم قابل استفاده شود، ضررها و تاثیرات منفی خودش را خواهد داشت که استفاده از آن را با شک و تردید روبه‌رو می‌کند.
بیشتر بخوانید  شرکت خودروسازی نیسان به متاورس می‌پیوندد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *