کدام مدل‌های هوش مصنوعی از ChatGPT بهترند!؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

ChatGPT  اولین چت‌بات هوش مصنوعی بود که محبوبیت زیادی به دست آورد و استانداردهایی را برای همه رقبای آینده تعیین کرد، استانداردهایی که آن را به یکی از بهترین‌های بازار تبدیل کرد. اکنون، دو چت‌بات جدید ادعا می‌کنند که بهتر از ChatGPT هستند و این در حالی اتفاقی می‌افتد که یکی از آنها حتی هنوز منتشر نشده است.

بایدو ارائه‌دهنده پیشرو موتور جستجوی چین، از ماه مارس با انتشار Ernie Bot روی توسعه یک رقیب قدرتمند برای ChatGPT کار کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که آخرین نسخه چت‌بات، Ernie 3.5، از ChatGPT پیشی گرفته است و توان به گوشه رینگ بردن رقیب آمریکایی را دارد.

این شرکت در بیانیه‌ای که اخیر منتشر کرده است گزارش داد که چت‌بات آن در حوزه «توانایی‌های فراگیر» از ChatGPT ساخته شده بر روی GPT-3.5 امتیاز بیشتری می‌گیرد و در «چند قابلیت ویژه زبان چینی» بهتر از GPT-4 عمل می‌کند.

این شرکت برای تأیید ادعاهای خود به گزارش China Science Daily، روزنامه ملی چین، استناد کرد که آزمایشی را با استفاده از دو معیار AGIEval و C-Eval برای اندازه‌گیری عملکرد مدل‌های هوش مصنوعی آن انجام داد.

Ernie 3.5 به مدت سه ماه با نسخه بتا به شکل عمومی آزمایش شده است. از آن زمان، این شرکت ادعا می‌کند که محصولش در “کارایی و عملکرد” بهبود یافته است. در بیانیه، این شرکت همچنین فاش کرد که چت‌بات مانند ChatGPT از پلاگین‌ها پشتیبانی می‌کند.

در این میان گوگل در حال رقابت برای سرقت جایگاه ChatGPT است. اولین تلاش غول فناوری برای همتای ChatGPT، Google Bard، در زمین زدن ChatGPT موفقیت آمیز نبوده و عملکرد ضعیفی داشته است.

بیشتر بخوانید  اعمال تغییرات در بخش‌های مختلف توییتر از سوی ماسک

حتی زمانی که Google Bard از یک نسخه سبک وزن LaMDA به یک LLM بسیار پیشرفته تر به نام PalM 2 عملکردش چندان بهبود نیافت و شما آن «هوشمندی» GPT را در این محصول مشاهده نمی‌کنید.

اکنون، دمیس هاسابیس، بنیان‌گذار و مدیرعامل گوگل دیپ مایند، در مصاحبه‌ای با وایرد ادعا می‌کند که مدل بعدی آن‌ها از ChatGPT تواناتر خواهد بود.

مدلی که هاسابیس به آن اشاره می‌کند Gemini نام دارد که در ابتدا در رویداد اصلی گوگل که در آن شرکت اعلامیه‌های هوش مصنوعی زیادی را ارائه کرد، رونمایی شد.

در این مصاحبه، هاسابیس فاش کرد که برای ساخت Gemini، دیپمایند از تکنیک‌های AlphaGo استفاده می‌کند، سیستم هوش مصنوعی بسیار توانمند این شرکت که اولین سیستمی بود که یک بازیکن حرفه‌ای «گو» – یک بازی تخته‌ای مشهور چینی و قدیمی‌ترین بازی تخته‌ای تاریخ بشر – را شکست داد.

بر اساس این گزارش، Gemini هنوز در حال توسعه توسط دیپ مایند است و ممکن است رونمایی و حتی بتا تست آن چند ماه طول بکشد.

توسعه Gemini دست تیم برین گوگل -تیم مغز! – است، تیم تحقیقاتی که بر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی تمرکز دارد و از آپریل با دیپ مایند ادغام شد و گوگل دیپ مایند را خلق کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *