مدیرعامل گوگل به سخنان مدیرعامل مایکروسافت واکنش نشان داد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

سوندار پیچای به شکل غیر مستقیم، سخنان مدیرعامل مایکروسافت درباره‌ی «رقصیدن گوگل» را پاسخ داد.

به گزارش ایرانی متا به نقل از زومیت، سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت، یک روز پس از برگزاری کنفرانس بزرگ I/O که با خبرهای مهمی درباره‌ی هوش مصنوعی همراه بود، به مصاحبه با نشریه‌ی ورج نشست. پیچای در ماه‌های اخیر تیم‌های هوش مصنوعی گوگل و آلفابت را ترکیب کرده است تا واحد تجاری Google DeepMind ایجاد شود.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، به‌دنبال رونمایی نسخه‌ی جدید موتور جست‌و‌جوی بینگ گفت شخصا احترام زیادی برای سوندار پیچای و اعضای تیمش قائل است، اما دوست دارد رقصیدن گوگل را ببیند.

نادلا در مصاحبه‌اش با تأکید روی جایگاه گوگل در حوزه‌ی موتورهای جست‌و‌جو گفت: «امیدوارم که با نوآوری ما، آن‌ها خودنمایی کنند و نشان دهند که آن‌ها نیز می‌توانند برقصند. می‌خواهم مردم بدانند که ما آن‌ها را به رقصیدن وادار کردیم.»

پیچای در واکنش به گفته‌ی نادیا بدون اشاره‌ی مستقیم به رقصیدن گوگل گفت او و اعضای تیمش روی ارائه‌ی درست قابلیت‌های جدید در حوزه‌ی موتور جست‌و‌جو تمرکز کرده‌اند: «برای من در این لحظات مهم است که سیگنال اصلی را از نویز جدا کنیم. در اینجا سیگنال این است که راه جدیدی برای بهتر کردن جست‌و‌جو و تجربه‌ی کاربری وجود دارد، اما باید این کار را درست انجام دهیم… بقیه‌ی ماجرا برای من نویز (سروصدای اضافی) است.»

به گفته‌ی سوندار پیچای، گوگل کار روی قابلیت Search Generative Experience را از سال گذشته آغاز کرد یعنی قبل از رونمایی نسخه‌ی جدید بینگ. Search Generative Experience فناوری هوش مصنوعی مولد را به موتور جست‌و‌جوی گوگل تزریق می‌کند.

بیشتر بخوانید  انتشار اپلیکیشن چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی WiseAI

پیچای در ادامه‌ی مصاحبه‌اش به نگرانی مردم درباره‌ی از بین رفتن شغل‌ها توسط هوش مصنوعی اشاره کرد. مدیرعامل گوگل گفت که سال‌ها پیش تصور می‌شد با توسعه‌ی فناوری، سینماها از بین می‌روند اما چنین اتفاقی رنگ حقیقت به خود نگرفت.

به گفته‌ی مدیرعامل گوگل، مردم ۲۰ سال پیش تصور می‌کردند که یک‌سری شغل‌ها با اتوماسیون به‌طور کامل از بین می‌رود اما در نهایت شاهد چنین چیزی نبودیم. پیچای معتقد است که هوش مصنوعی می‌تواند شغل‌ها را بهینه‌تر کند، اما همزمان یک‌سری عواقب ناخواسته نیز خواهد داشت.

سوندار پیچای می‌گوید که نباید مستقیماً جلوی توسعه‌ی هوش مصنوعی را گرفت چون این فناوری مزایای زیادی به‌همراه دارد. هوش مصنوعی از نگاه پیچای «چیزی پیچیده است که باید در گذر زمان با آن دست‌و‌پنجه نرم کرد.» پیچای در ادامه می‌گوید: «به‌نظرم ما شرکتی بزرگ‌تر هستیم؛ بنابراین فکر می‌کنم که به شیوه‌ی مسئولیت‌پذیرتری سراغش خواهیم رفت.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *