دستورهای کاربردی ChatGPT برای فروش، مارکتینگ و دانش‌آموزان

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

ChatGPT، چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی OpenAI است که این روزها موج هوش مصنوعی را در دنیا راه انداخته است. ChatGPT که قادر به نوشتن ایمیل، مقاله و موارد دیگر با چند دستور کوتاه است، به یکی از سریع‌ترین برنامه‌های در حال رشد در تاریخ تبدیل شده است. به ویژه با راه‌اندازی افزونه‌هایی که ربات چت را به برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و سرویس‌های شخص ثالث متصل می‌کند، این چت‌بات شروع به یافتن جایگاهی در فرایند کاری کسب‌وکارها کرده است.

اما ChatGPT همیشه همراه و همکار خوبی نیست و دریافت خروج از آن به کلنجار، دقت و تلاش بسیاری نیاز دارد.

با توجه به همین مسئله تعدادی منع و راهنما برای نوشتن خروجی موثر گرفتن از این چت‌بات پدید آمده، اما دنبال کردن همه آنها آسان نیست. ما در ایرانی متا مجموعه‌ای از کاربردی‌ترین دستورها برای بازاریابی، فروش، دانشجویان و علاقه‌مندان به فناوری گردآوری کرده‌ایم.

توجه داشته باشید که این دستورات به انگلیسی هستند. برای گرفتن خروجی بهتر، درخواست خود را به انگلیسی بنویسید و خروجی را با ابزارهای آنلاین ترجمه کنید.

بهترین دستورات ChatGPT برای فروش

هیچ کس دوست ندارد ایمیل‌های بخش فروش بنویسد، در نتیجه اینجا جایی است که ChatGPT به کمک شما می‌آید.

با این حال، هنگام نوشتن درخواست فروش برای ChatGPT، جمله بندی واقعاً مهم است. به‌عنوان‌مثال، دستور زیر را در نظر بگیرید:

Write a concise and informal cold email to a sales lead.

و مقایسه کنید با:

Write a cold email to a sales lead.

متوجه خواهید شد که نتایج برای اولین درخواست توصیفی بسیار بهتر از نتایج دوم است. اگرچه نتایج در نهایت کامل نیستند، اما نقطه شروع بسیار بهتری برای نوشتن هستند.

می‌توانید تنظیمات دقیق ChatGPT را باز هم دقیق کنید. فرض کنید می‌خواهید برای ایمیل‌های لینکدین متنی بنویسد:

John’s Linkedin summary: [insert text here] Write a cold email to Katie, who I just found on LinkedIn.

کیتی پترسون در وبلاگ Zapier این فرمول را تست کرد. نتیجه به طرز چشمگیری شخصی‌سازی شده بود و حقیقتاً بسیار بهتر از بسیاری از هرزنامه‌های فروش که در طول سال‌های اخیر دریافت کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید  آمازون و هوش مصنوعی؛ الکسا با هوش مصنوعی باهوش‌تر و قوی‌تر می‌شود!

ChatGPT لازم نیست به حوزه ایمیل محدود شود. چیزی شبیه این را امتحان کنید:

Write a sales pitch for a marketing consultant offering solutions to small businesses struggling with low online visibility and poor search engine rankings.

باز هم به احتمال زیاد باید نتایج را ویرایش کنید، اما در زمان شما حسابی صرفه‌جویی می‌شود.

بهترین دستورات ChatGPT برای بازاریابی

ChatGPT یک ابزار بازاریابی عالی است – یا می‌تواند باشد – البته اگر از مجموعه درخواست‌های مناسب استفاده کنید. همان‌طور که هر بازاریاب آنلاین می‌داند، کلمات کلیدی بخش مهمی از پازل هستند. خوشبختانه، ChatGPT یک تولیدکننده کلمات کلیدی مناسب است. برای نمونه از این دستور استفاده کنید.

Generate a list of keywords for [insert text here], including long-tail and high-performing keywords.

این یک دستور مناسب برای شروع هر چیزی است که می‌خواهید برای کلمات کلیدی بنویسید.

وقتی صحبت از ایده پردازی برای یک متن می‌شود، بر کسی پوشیده نیست که ChatGPT می‌تواند باشد. به‌عنوان‌مثال این دستور را نگاه کنید:

Craft a compelling ad copy for our Facebook ad campaign, targeting users who have previously visited our website and creating a sense of urgency, as well as adding our offer for exclusive promotion to entice them to take action. The offer is [insert text here].

به همین راحتی است.

ChatGPT همچنین می‌تواند مشاوره بازاریابی و برند ارائه دهد، باور کنید یا نه این چت‌بات به سؤالات سخت با عمق و ظرافت شگفت‌انگیز پاسخ می‌دهد. مثلا یک مدیر بازاریابی پرسید:

As a social media marketing manager, how do I respond to people that are writing negative things about my products on Twitter?

به عنوان یک مدیر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، چگونه به افرادی که در توییتر مطالب منفی درباره محصولات من می‌نویسند پاسخ دهم؟

پاسخ ChatGPT؟ ایمیلی با لحنی دیپلماتیک است که در آن از عباراتی مانند “بازخورد شما برای ما ضروری است” و “ما می خواهیم مطمئن شویم که از انتظارات شما فراتر رفته ایم.” استفاده شده است.

بهترین دستورات ChatGPT برای نوشتن

وقتی صحبت از نوشتن به میان می‌آید، ChatGPT می‌تواند در واقع یک دستیار مفید باشد. به عنوان یک ابزار برای طوفان فکری یا ساده‌سازی بخش‌های یکنواخت‌تر فرایند نوشتن می‌توانید به این ربات تکیه کنید. اما چت‌بات همیشه هدایت پذیر یا قابل پیش بینی نیست، مگر اینکه از عبارات بسیار خاص استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  انتشار نسخه اندروید اپلیکیشن ChatGPT طی روزهای آینده

به‌عنوان‌مثال عبارت می‌توانید زمینه را توضیح دهید.

“I’m a tech blogger and I need your help writing a blog post. The topic is CES. This post should be helpful for people who are interested in new and upcoming smartphones. Do not start writing yet. Do you understand?”

نکته جالب دیگر استفاده از لیست برای هدایت ChatGPT هنگام نوشتن است. مثلا:

Write an introduction based on the bullet points below:

  • This is an article about a new tech product — a wireless air fryer.
  • The product costs $20.
  • The product will be available for sales on June 16

در یک لحظه، ChatGPT چیزی منسجم ایجاد می‌کند که جزئیات هر یک از موارد لیست را در برمی‌گیرد.

ChatGPT همچنین می‌تواند به تقلید از سبک، صدا و لحن «آموزش» داده شود – یک ویژگی مفید در مواردی که می‌خواهید یک متن را کامل کنید.

Analyze the text below for style, voice and, tone. Create a prompt to write a new paragraph in the same style, voice and tone. [insert text here]

ممکن است نتیجه همیشه مطلوب نباشد. اما هنگامی که دستور نوشتن به این روش داده می‌شود، ChatGPT به احتمال زیاد چیزی قابل استفاده خواهد بود.

بهترین دستورات ChatGPT برای دانش آموزان و دانشجویان

هر مؤسسه دانشگاهی با ایده استفاده از ChatGPT به عنوان یک ابزار نوشتاری – یا حتی کمک به نوشتن موافق نیست. اما برخی چنین هستند و برای گنجاندن ChatGPT در برنامه‌های درسی خود تلاش زیادی کرده‌اند. ما طرف‌دار ایده دوم هستیم.

به این نمونه نگاه کنید:

Help me write a research paper on the causes of the American Revolution

یا دستوری مانند:

Can you help me explain the significance of the Magna Carta?

و ChatGPT تمام تلاش خود را می‌کند تا به روشی منطقی – اگر نه کاملاً منطقی – پاسخ شما را دهد.

البته در عدد و رقم زیادی رو ChatGPT حساب نکنید و حتما نتیجه را با منابع معتبر چک کنید.

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی روی میز شما / Duet AI پاسخ گوگل به Copilot مایکروسافت

یک بار دیگر، می‌توان از ChatGPT خواست تا کاری بیش از نوشتن یک مقاله یا پاسخ دادن به سؤالات اصلی موضوعی انجام دهد. این دستور را در نظر بگیرید:

Help me create a study plan for my upcoming exams in history and political science.

توجه داشته باشید که خروجی چت‌بات‌ها در این حوزه بیشتر یک نقطه شروع است.

بهترین دستورات ChatGPT برای علاقه‌مندان به فناوری و برنامه‌نویس‌ها

ما ثابت کرده‌ایم که ChatGPT نویسنده خوبی است. اما آیا می‌دانستید که یک کدنویس و یک ریاضی‌دان جیبی هم حساب می‌شود؟

فرض کنید می‌خواهید یک فرم اولیه برای جمع آوری اطلاعات تماس ایجاد کنید. ChatGPT با خوشحالی این کار را برای شما انجام می‌دهد.

Act as a JavaScript Developer, Write a program that checks the information on a form. Name and email are required, but address and age are not.

کد به دست آمده ممکن است حاوی برخی از اشتباهات باشد، اما احتمالا باید نقطه شروع معقولی باشد.

در مورد سؤالات ریاضی هم همین‌طور. یکی از درخواست‌های  جالب این است.

I want you to act as a math teacher. I will provide some mathematical equations or concepts, and it will be your job to explain them in easy-to-understand terms. This could include providing step-by-step instructions for solving a problem, demonstrating various techniques with visuals or suggesting online resources for further study. My first request is “I need help understanding how probability works.”

من از تو می‌خواهم که به عنوان یک معلم ریاضی عمل کنی. من برخی معادلات یا مفاهیم ریاضی را ارائه خواهم کرد و وظیفه تو این خواهد بود که آنها را با عبارات قابل درک توضیح دهی. این می‌تواند شامل ارائه دستورالعمل‌های گام به گام برای حل یک مشکل، نشان دادن تکنیک‌های مختلف با تصاویر یا پیشنهاد منابع آنلاین برای مطالعه بیشتر باشد. اولین درخواست من این است که “به کمک نیاز دارم تا بفهمم احتمالات چطوری است.”

متوجه خواهید شد که ChatGPT می‌تواند به طرز شگفت انگیزی یک معلم با حوصله و خوب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *