هوش مصنوعی به کمک پیوند عضو می‌آید

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

به گفته محققان دانشگاه «نیوکاسل» یک مطالعه جدید حکایت از آن دارد که هوش مصنوعی انقلابی در پیوند اعضا ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایرانی متا، ایسنا به نقل از آی او نوشت: یک روش جدید برای ارزیابی کیفیت اعضای بدن برای اهدا، پتانسیل ایجاد انقلابی در سیستم پیوند، نجات جان افراد و ذخیره دهها میلیون پوند را دارد. دانشگاه نیوکاسل این پروژه جدید را در یک بیانیه مطبوعاتی اینگونه توضیح داد: «بسته سلامت دیجیتال» که بیش از یک میلیون پوند بودجه از موسسه ملی تحقیقات بهداشت و مراقبت(NIHR) دریافت کرده است، به همان روشی که فناوری تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارزیابی کیفیت یک عضو عمل می‌کند، کار می‌کند.

تخمین زده می‌شود که این فناوری که به نام OrQA(ارزیابی کیفیت اندام) شناخته می‌شود، بتواند منجر به دریافت پیوند کلیه به ۲۰۰ بیمار بیشتر و ۱۰۰ پیوند کبد بیشتر در سال در بریتانیا شود.

بهترین درمان

نرم‌افزار OrQA برای یک مطالعه دارای مجوز در سرویس سلامت انگلیس ظرف دو سال آماده خواهد شد. همچنین امکان بازاریابی این ابزار در سراسر جهان وجود دارد. «کالین ویلسون» جراح پیوند و استاد افتخاری دانشگاه نیوکاسل و یکی از رهبران این پروژه گفت: پیوند بهترین درمان برای بیماران مبتلا به نارسایی اندام است، اما متأسفانه برخی از اعضای بدن به دلیل نگرانی از عملکرد صحیح آنها پس از پیوند نمی‌توانند استفاده شوند. نرم‌افزاری که ما توسعه داده‌ایم کیفیت اندام را نمره‌گذاری می‌کند و هدف آن پشتیبانی از جراحان است تا ارزیابی کنند که آیا اندام به اندازه کافی برای پیوند سالم است یا نه. امید نهایی ما این است که OrQA منجر به دریافت پیوندهای نجات دهنده بیشتر در بیماران شود و آنها را قادر سازد تا زندگی سالم‌تر و طولانی‌تری داشته باشند.

بیشتر بخوانید  استفاده از هوش مصنوعی به عنوان نماینده مردم رومانی در مقابل دولت

یک عضو تنها می‌تواند برای مدت محدودی خارج از بدن زنده بماند و در بیشتر موارد، تنها یک سفر از بیمارستان اهدا کننده به بیمارستان گیرنده امکان‌پذیر است، این به آن معنا است که ضروری است که تصمیم درست به سرعت گرفته شود. بخش کلیدی کار OrQA ارزیابی و بررسی کامل بافت است و این مهم است زیرا اندام‌های مسدود شده با لخته خون، قادر به اتصال به سیستم خون گیرنده در طول پیوند نخواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *