قابلیت ایجاد استیکر مبتنی بر هوش مصنوعی به واتس‌اپ می‌آید

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

استیکرها با استفاده از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه‌شده توسط متا ایجاد می‌شوند.

آخرین نسخه بتای اندروید واتس‌اپ به قابلیت ایجاد استیکر مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز شده است و شرکت متا این قابلیت جدید پیام‌رسان واتس‌اپ را آزمایش می‌کند.

به گزارش وب‌سایت WABetaInfo، یکی از منابع آگاه بازار، برخی از کاربران نسخه بتای اندروید واتس‌اپ می‌توانند استیکرهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را مشاهده کنند. واتس‌اپ به این کاربران اجازه می‌دهد استیکری را براساس توضیحات متنی و با هوش مصنوعی ایجاد کنند.

استیکرهای واتس‌اپ مبتنی بر هوش مصنوعی در مرحله آزمایش قرار گرفت

هنوز مشخص نیست واتس‌اپ کدام مدل هوش مصنوعی مولد را برای این ویژگی جدید خود انتخاب کرده است. گزارش WABetaInfo فقط به این موضوع اشاره می‌کند که استیکرها با استفاده از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه‌شده توسط متا ایجاد می‌شوند.

به‌نظر می‌رسد این ویژگی مشابه نحوه تولید تصاویر مدل‌های DALL-E Midjoureny یا OpenAI براساس متن است. همچنین ظاهراً کاربران می‌توانند با استفاده از این ویژگی واتس‌اپ، یک تصویر اولیه و شخصی‌سازی‌شده را ایجاد کنند و آن را به‌عنوان استیکر برای دوستان یا گروه‌های واتس‌اپ بفرستند.

استفاده از هوش مصنوعی معمولاً نگرانی‌هایی به‌دنبال دارد و موضوع استیکرهای مبتنی بر هوش مصنوعی مولد از این قاعده مستثنی نیست. باید دید واتس‌اپ چه تدابیری برای این موضوع در نظر گرفته است. برای مثال، اگر هوش مصنوعی واتس‌اپ استیکرهایی حاوی مطالب مضر و نامناسب ایجاد کند، باید دید این پیام‌رسان چه تدابیری را برای آن دنبال می‌کند و چه مکانیزمی برای عدم ایجاد چنین استیکرهایی در نظر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید  عبور ارزش بازار هوش مصنوعی تا دهه آینده از مرز ۱٫۳۲ تریلیون دلار!

وب‌سایت WABetaInfo می‌گوید استیکرهایی که با استفاده از این ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی تولید می‌شوند، به‌راحتی قابل تشخیص هستند. درواقع این استیکرها احتمالاً دارای واترمارک یا نشانه‌ای هستند که آن‌ها را از استیکرهای دیگر قابل تشخیص می‌کند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *