عبور ارزش بازار اپل از مرز 3 تریلیون دلار

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

سهام اپل در روز جمعه با قیمت 193.97 دلار به پایان رسید و ارزش بازار این شرکت از 3 تریلیون دلار عبور کرد.

اپل در تاریخ 13 دی‌ماه 1400 (3 ژانویه 2022) توانست به اولین شرکت 3 تریلیون دلاری جهان تبدیل شود؛ بااین‌حال این لقب چندان دوام نیاورد. اما حالا با عبور ارزش سهام این کمپانی از 190.73 دلار، دوباره اپل ارزش بازاری بالاتر از 3 تریلیون دلار دارد. درحقیقت برای اولین‌بار اپل بازار را با چنین ارزشی به پایان می‌رساند.

دیروز ارزش بازار اپل در آستانه 3 تریلیون دلار قرار گرفت و پس از مدتی با افزایش ارزش سهام این کمپانی، کوپرتینویی‌ها دوباره یک شرکت 3 تریلیون دلاری شدند. سهام اپل روز جمعه را با قیمت 193.97 دلار به پایان رساند تا اپل به اولین شرکتی تبدیل شود که در پایان بازار ارزشی بالاتر از 3 تریلیون دلار دارد.

درحال‌حاضر در کنار کوپرتینویی‌ها، چهار کمپانی آمریکایی دیگر ارزش بازار تریلیون دلاری دارند که در صدر آن‌ها مایکروسافت با ارزش بازار 2.5 تریلیون دلار قرار گرفته است. آلفابت، آمازون و انویدیا دیگر شرکت‌های تریلیون دلاری آمریکایی هستند.

ارزش بازار اپل احتمالاً بالاتر هم می‌رود

در ماه مه، تیم کوک، مدیرعامل اپل، به بالاترین میزان دستگاه‌های فعال اپل و همچنین فروش بسیار بالای آیفون اشاره کرد و این درحالی بود که فروش مک‌ها و آیپدها نسبت به سال گذشته میلادی کاهش پیدا کرده بود. البته از آن زمان تاکنون، اپل از مک‌بوک ایر 15 اینچی و چندین مک جدید دیگر مانند مک پرو 2023 رونمایی کرده است.

با توجه به اینکه کوپرتینویی‌ها وارد بازار جدیدی شده‌اند و به‌تازگی از اولین هدست واقعیت ترکیبی خود یعنی ویژن پرو رونمایی کرده‌اند، انتظار می‌رود ارزش بازار آن‌ها فراتر هم برود. به گفته یکی از تحلیلگران بازار به نام «دن ایوز»، ارزش بازار این شرکت در سال 2025 به 4 تریلیون دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید  پیشتازی اپل در بازار فروش تبلت

به گفته ایوز، 25 درصد از کاربران آیفون‌ها در 4 سال گذشته گوشی خود را ارتقا نداده‌اند که این موضوع می‌تواند باعث ارتقای گوشی آن‌ها به سری آیفون 15 شود. این گوشی‌های هوشمند در ادامه سال جاری میلادی معرفی خواهند شد.

به باور ایوز، در کنار محصولات سخت‌افزاری، اپ استور جدیدی برای هدست ویژن پرو به‌وجود می‌آید و توسعه‌دهندگان توجه ویژه‌ای به آن خواهند کرد که درآمدهای اپل و درنتیجه ارزش بازار آن افزایش می‌یابد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *