یک‌سوم محققان هوش مصنوعی متا این شرکت را ترک کرده‌اند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

وال استریت ژورنال از خروج حداقل یک‌سوم محققان هوش مصنوعی متا از زمان عرضه عمومی ChatGPT از این شرکت خبر داد.

گزارشی تازه می‌گوید از زمانی که OpenAI چت‌بات ChatGPT را عرضه کرده، متا حدود یک‌سوم محققان هوش مصنوعی خود را از دست داده است. ظاهراً علت ترک این شرکت توسط این محققان، خستگی از متا و عدم اطمینان به مسیر حرکت این شرکت بوده است.

مطابق گزارش جدید وال استریت ژورنال، در دنیایی که ظاهراً نمی‌توان جلوی پیشرفت هوش مصنوعی را گرفت، متا در محکم‌کردن جای پای خود در میان پیشگامان این صنعت ازجمله OpenAI دچار مشکل شده است. این نشریه می‌گوید این شرکت از سال گذشته تاکنون حداقل یک‌سوم محققان هوش مصنوعی خود را از دست داده است و حالا در شرایط خوبی قرار ندارد.

«مارک زاکربرگ» در سال 2013 «یان لکان» (یکی از پدرخوانده‌های هوش مصنوعی) را به استخدام شرکت خود درآورد. بااین‌حال، منابع وال استریت ژورنال می‌گویند محققان هوش مصنوعی باور داشتند که تحت هدایت لکان نتوانسته‌اند به‌سمت تولید مدل‌های زبانی بزرگی بروند – که به برنامه‌هایی مثل ChatGPT منجر می‌شوند.

مارک زاکربرگ از عملکرد متا درزمینه هوش مصنوعی راضی است

بااین‌حال، زاکربرگ در جلسه‌ای در داخل این شرکت در ماه ژوئن، تلاش‌های متا درزمینه هوش مصنوعی را تحسین کرده است. او می‌گوید: «در سال گذشته دستاوردهای فوق‌العاده‌ای را شاهد بودیم؛ دستاوردهای کیفی درزمینه هوش مصنوعی مولد.»

متا حالا ظاهراً مشغول اصلاح قدم‌های اشتباهی است که در گذشته برداشته و باعث فاصله‌گرفتن این شرکت از فضای هوش مصنوعی مولد شده بود. وال استریت ژورنال می‌گوید خیلی از محققانی که متا را ترک کرده‌اند، از فعالیت در این شرکت احساس خستگی می‌کردند و نسبت به آینده مردد بودند.

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی دنیا را نجات خواهد داد؟

در ماه نوامبر پارسال، زمانی که OpenAI چت‌بات ChatGPT را به‌صورت عمومی عرضه کرد، عملاً سرعت رقابت در حوزه هوش مصنوعی افزایش یافت و عده بیشتری از کارمندان متا تصمیم به ترک این شرکت گرفتند.

در یک نظرسنجی که اخیراً نتایج آن منتشر شده است، تنها 26 درصد از کارمندان متا اعلام کرده‌اند که به عملکرد مدیریتی مدیرعامل خود اطمینان دارند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *